ظریف اهداف سفرش به ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی را تشریح کرد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، وزیر خارجه ضمن تشریح اهداف سفرش به ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی گفت: در کاراکاس با مقامات ونزوئلا درباره اینکه چگونه می توانیم به بازگرداندن آرامش به این کشور یاری کنیم، تبادل نظر می کنم.

ظریف اهداف سفرش به ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی را تشریح کرد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی وبلاگ انجمن گفتگو، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پیش از ترک نیویورک درباره اهداف سفرش به ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی در جمع وبلاگ انجمن گفتگو گفت: در خاتمه ریاست ونزوئلا بر جنبش عدم تعهد نشست وزرای جنبش در این کشور برگزار می گردد و دلیل اصلی سفر من به کاراکاس شرکت در این نشست است و همچنین از این فرصت استفاده می کنیم برای تبادل نظر با مقامات ونزوئلا و اینکه ایران چگونه می تواند به بازگرداندن آرامش در ونزوئلا یاری کند. درباره همکاری های مالی بسیار خوبی که با ونزوئلا داریم نیز تبادل نظر خواهم کرد.

وی اضافه کرد: در سفر به نیکاراگوئه و بولیوی درباره همکاری های سیاسی و مالی با مقامات این کشورها تبادل نظر خواهیم کرد. ما دوستان بسیار خوبی در آمریکای لاتین و جنوبی داریم و کشورهای آمریکای لاتین و جنوبی شرکای سیاسی و مالی جمهوری اسلامی ایران در سالهای گذشته بودند و الان هم همین ارتباطات وجود دارد.

وزیر خارجه ادامه داد: پروژه های مختلفی توسط ایران در بولیوی در دست اجراست و به نفع مردم بولیوی است در این سفر در دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه و سایر مقامات این کشورها درباره نحوه همکاریها صحبت خواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی مطرح کرد: با توجه به اینکه آمریکا در قاره آمریکا دوباره سیاست مونرو را باز آفرینی می نماید و بر دامنه مداخلاتش در این قاره می افزاید ، ضروری است مجموعه هماهنگ از کشورهای مستقل در مقابل این سیاستها مقاومت نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ظریف اهداف سفرش به ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی را تشریح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف اهداف سفرش به ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی را تشریح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید