قدرت های اقتصادی آسیا با یکجانبه گرایی مخالفت کردند

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، پکن- خبرنگاران- چین، ژاپن و کره جنوبی از بزرگترین قدرت های اقتصادی قاره آسیا و جهان اعلام کردند با یکجانبه گرایی که خطری بزرگ برای جهان است، مخالف هستند.

قدرت های اقتصادی آسیا با یکجانبه گرایی مخالفت کردند

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو از تلویزیون ژاپن، سیاستگذاران ارشد مالی و روسای بانک های مرکزی این سه کشور روز پنجشنبه در جریان نشستی در فیجی ژاپن اعلام کردند: باید از رشد چند جانبه گرایی، سرمایه گذاری و فعالیت های تجاری همه جانبه منطقه ای حراست شود.

مقام های این سه کشور در بیانیه ای که امروز منتشر شد آورده اند: باید از ایجاد سامانه چند جانبه تجاری و سرمایه گذاری باز و شفاف که باعث توسعه همکاری های منطقه ای می شود، استقبال و حمایت کرد و به هیچ وجه اجازه نداد رشد چند جانبه گرایی به چالش کشیده شود.

سه کشور در این بیانیه از رشد پایدار و متوازن فعالیت های تجاری و مالی و همکاری های بیشتر میان خود حمایت کرده و افزوده اند که در نوزدهمین نشست سه جانبه در فیجی درباره مسایل مرتبط با یکجانبه گرایی و چند جانبه گرایی به طور مشروح رایزنی شده است.

این بیانیه درست در زمانی منتشر می شود که چین و آمریکا وارد مراحل نهایی برای توافق سرانجام جنگ تجاری شده اند و انتظار می رود تا دو هفته دیگر اخباری در این زمینه منتشر شود.

در همین حال گزارش حاکی است که اصلی ترین مباحث چین و آمریکا در دور بعدی گفت و گوها در واشنگتن بر روی لغو تعرفه ها خواهد بود و اینکه دو کشور باید تصمیم بگیرند چه تعرفه هایی لغو و کدام ها باید اعمال شود.

نشست سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی در حاشیه اجلاس کشورهای آ.سه.آن برگزار گشت در جریان این نشست سه طرف درباره ساختارهای مالی و بانکی، راه های مقابله با یکجانبه گرایی، حفاظت از چند جانبه گرایی، بهبود شرایط بازارهای مالی و همگرایی منطقه ای مشورت کردند.

بر اساس بیانیه صادر شده، قرار است اجلاس بعدی وزیران دارایی و روسای بانک های مرکزی سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی سال آینده میلادی در اینچیون منطقه ای واقع در غرب سئول پایتخت کره برگزار شود.

آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

به "قدرت های اقتصادی آسیا با یکجانبه گرایی مخالفت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت های اقتصادی آسیا با یکجانبه گرایی مخالفت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید