لاوروف: ملاقات ترامپ-اون پیروز باشد، مذاکرات شش جانبه شروع می گردد، واشنگتن از ما مشورت خواست

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، وزیر خارجه روسیه اعلام نمود: اگر اجلاس رهبران آمریکا و کره شمالی موفقیت آمیز باشد، محتمل است که مذاکرات شش جانبه درباره شبه جزیره کره از سر گرفته گردد.

لاوروف: ملاقات ترامپ-اون پیروز باشد، مذاکرات شش جانبه شروع می گردد، واشنگتن از ما مشورت خواست

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اجلاس پیش روی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبران آمریکا و کره شمالی، گفت : اگر این اجلاس موفقیت آمیز به انتها برسد، مذاکرات شش جانبه با حضور کره شمالی، آمریکا، روسیه، چین، کره جنوبی و ژاپن احتمالاً از سر گرفته می گردد.

وی افزود: من امیدوار هستم که مکانیسم مذاکرات شش جانبه درباره صلح و امنیت از سر گرفته گردد.

وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: در حال حاضر بعضی از پیشرفت ها درباره مساله کره شمالی به دست آمده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که ایالات متحده پیش از نشست دوم ترامپ، اون در ویتنام از روسیه مشورت خواسته است. لاوروف گفت، هیچ راه چاره فوری برای مساله شبه جزیره کره وجود ندارد.

او در ادامه اظهاراتش از شورای امنیت سازمان ملل خواست در ارتباط با پروژه های بین دو کره و تسهیل حل مسائل بعضی از تحریم ها را لغو کند.

وی تاکید نمود که باید در ازای خلع سلاح هسته ای کامل تضمین های امنیتی سفت و سختی به پیونگ یانگ داد.

لاوروف ادامه داد: فردا (روز سه شنبه) با همتای چینی اش درباره اجرای نقشه راه مساله کره شمالی گفت وگو خواهد نمود.

وی توضیح داد: همان گونه که اعلام نمودم ما یک نقشه راه با چین ترسیم نموده ایم و اکنون بر روی گام های تعیین آن کار می کنیم. قرار است که من در دیدارم با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفت وگو کنم.

وزیر امور خارجه روسیه که به ویتنام رفته، در بخش دیگری از اظهاراتش، اعلام نمود: مسکو این انتظار را دارد که نخست وزیر ویتنام و رییس مجلس ملی این کشور در سال 2019 به روسیه سفر نمایند.

لاوروف گفت : ما به دنبال توسعه روابط با ویتنام هستیم. ما خواستار همکاری در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، تحصیلی، سرمایه گذاری و علمی با ویتنام هستیم.

در حال حاضر لاوروف در راس هیاتی برای سفر دو روزه برای شرکت در کنفرانس همکاری های بین المللی در دنیا متشنج در ویتنام به سر می برد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لاوروف: ملاقات ترامپ-اون پیروز باشد، مذاکرات شش جانبه شروع می گردد، واشنگتن از ما مشورت خواست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: ملاقات ترامپ-اون پیروز باشد، مذاکرات شش جانبه شروع می گردد، واشنگتن از ما مشورت خواست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید