لومبوک، بهشت کوچک روی زمین

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، لومبوک در اندونزی

این احتمال وجود دارد که تا به حال راجع به لومبوک چیزهای زیادی نشنیده باشید. لومبوک نام استانی در اندونزی و در همسایگی بالی است که به آن خواهر جزیره بالی هم می گویند. البته لومبوک به اندازه بالی شلوغ نیست و آرامش بیشتری دارد و روند زندگی هم در آن آهسته تر است. لومبوک، جاهای دیدنی زیادی دارد و مطمئنا سفر به لومبوک در اندونزی از مناطق جادویی دریا گرفته تا ساحل و روستاهای منحصر بفرد و… بسیار هیجان انگیز خواهد بود. با خواندن ادامه مطلب از خبرنگاران، لومبوک را بیشتر خواهید شناخت:

لومبوک، بهشت کوچک روی زمین

لومبوک (Lombok) تجربه ای جورواجور است که آغاز کردنش آسان اما به خاتمه رساندنش سخت است و حتی فراموش کردن آن غیر ممکن و نشدنی است. این منطقه به خاطر آب و هوای عالی و کوه Rinjani که یک کوه آتشفشانی در این منطقه است، شناخته شده است. اگر بالی یک سوپر استار بین المللی باشد، لومبوک یک ستاره دنباله دار است که نباید دیدنش را فراموش کنید!

از لومبوک بیشتر بدانید

لومبوک در کشور اندونزی واقع شده است و مساحتی برابر 4514 کیلومتر مربع دارد. جزیره لومبوک به بزرگی بالی است و خیلی با آن مقایسه می گردد اما دنیایی کاملا متفاوت از آن دارد. از مناطق آتشفشانی در شمال جزیره گرفته تا سواحل منحصر بفردی مثل Muwan، هر گوشه از آن مانند یک الماس گمشده منتظر کشف شدن است و طبیعت گردی در این جزیره، کمترین دلیلی است که هر گردشگر می تواند برای سفر به لومبوک داشته باشد.

شغل مردم لومبوک

به دلیل آب و هوای فوق العاده خوبی که در جزیره لومبوک وجود دارد، کشاورزی در آن بسیار بارور است و زمین های کشاورزی زیادی در آن وجود دارد و شغل بیشتر مردم آنجا، کشاورزی است. به همین دلیل قیمت غذا و خورد و خوراک در آن بسیار ارزان است و تازه ترین محصولات کشاورزی را می توان در بازارهای آن پیدا کرد. یکی دیگر از شغل های رایج در این جزیره، ماهیگیری است که درآمد خوبی هم حاصل مردم آنجا می نماید.

جزیره لومبوک به اندازه ای زیبا هست که ارزش اقامت طولانی مدت را داشته باشد و اگر دنبال استفاده از هیجانات آبی جزیره هستید، ماه های نوامبر و سپتامبر، بهترین ماه ها برای سفر هستند. هر سال در اواخر ماه فوریه در لومبوک، جشنواره ای به نام Bau Nyale برگزار می گردد که یک جشنواره هیجان انگیز محلی است و 3 روز طول می کشد.

وسایل حمل و نقل اصلی در این جزیره، درشکه ها و مینی ون ها هستند و برای رفت و آمد بین مقصدهای گردشگری مهم از اتوبوس های گردشگری استفاده می گردد. علاوه بر این از جزیره بالی به سمت لومبوک هم، قایق های تندرو و کندرو زیادی روزانه حرکت می نمایند.

در لومبوک کجا اقامت کنیم؟

اقامتگاه های ارزان قیمت در لومبوک کم نیستند اما پیشنهاد می کنیم برای اینکه سفر خاطره انگیزتری داشته باشید، کمی بیشتر هزینه کنید.

اگر در سواحل جنوبی لومبوک باشید، در غرب کوتا خانه های ییلاقی خیلی خوبی در سواحل شنی سفید رنگ وجود دارد که هزینه اقامت هر شب آن 80 پوند می گردد.

در دامنه های رینجانی هم اقامتگاه رینجانی واقع شده است که چشم انداز زیبای آن به استخر و چشمه های آب گرم، بی نظیر است. هزینه اقامت در این اقامتگاه هم به ازای هر شب، 50 پوند می گردد.

در سواحل شمالی هم می توانید در اقامتگاه ویلسون بمانید که سوییت های بسیار شیکی برای مهمانان خود دارد و هزینه هر شب اقامت در آن، 80 پوند است.

منبع: indonesia.tripcanvas.co

منبع: الی گشت

به "لومبوک، بهشت کوچک روی زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لومبوک، بهشت کوچک روی زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید