مدرسه هوش مصنوعی به یاری دانشگاه آزاد راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد نیکوکای جمیلی تفاهم نامه ای امضاء کردند که به موجب آن مدرسه هوش مصنوعی در قالب انستیتو تکنولوژی راه اندازی خواهد شد.

مدرسه هوش مصنوعی به یاری دانشگاه آزاد راه اندازی می گردد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ انجمن گفتگو، آیین امضای تفاهم نامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد نیکوکای جمیلی با حضور دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، ابراهیم جمیلی رئیس هیئت امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی، علی رئیس پور مدیرکل اداره ایجاد توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت، قباد بهزادی پور مدیرکل اداره کارآفرینی و مراکز رشد، عسکری غلامزاده مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی، عبدالله محمدی مدیر کل آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی، لاله ملک نیا مدیرکل کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه و محمد نریمانی راد مدیر کل پشتیبانی و تامین منابع در پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه عصر امروز 9 خرداد ماه در سالن کنفرانس معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید.

دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: بیش از 40 هزار مترمربع فضای دانشگاه را به زیرساخت شرکت های دانش بنیان تبدیل نموده ایم.

وی ارزش کار مالی و رزق حلال را در دین مبین اسلام دانست و اظهار کرد: در دین اسلام در مورد ارزش کار مالی و کسب حلال مطالب بسیاری وجود دارد و تاکید شده عبادت ده جز دارد که 9 جز آن کسب حلال است.

وی اضافه کرد: با این حال از گذشته امورات خیریه صرفا به مناسک پرداخته و شکل صدقه داشته، مثل ساخت بیمارستان و مسجد و... البته این کار ارزشمند است، اما در جهان مفهوم خیریه بسیار گسترده است. به طور مثال دانشگاه معتبری همچون استنفورد کاملا بر مبنای خیریه و موقوفات مردم ایجاد و اداره می گردد و همین چند ماه قبل بود که اعلام شد این دانشگاه دیگر برنامه ای برای پذیرش اعانه ندارد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه زنجیره کار عام المنفعه باید با ورود جریان حامی حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان تکمیل گردد به تجربه جمیلی رئیس هیئت امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی در حوزه صنعت اشاره نمود و گفت: تجربه ایشان در زمینه پیشبرد اهداف تفاهم نامه یاری شایان توجهی خواهد نمود.

وی اضافه کرد: 90 درصد از هزینه ها و مدیریت جنگ بر دوش آحاد مردم بود و امروز نیز در جنگ مالی و ایجاد اشتغال این مردم هستند که باید وارد میدان شوند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به همزمانی حضور در دانشگاه آزاد با شروع به کار فعالیت معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد در دوسال و یک ماه گذشته؛ گفت: با وجود اینکه پروفسور دانشگاه شریف هستم و سال های سال در این دانشگاه تدریس میکنم، اما طی این مدت کوتاه حضور در دانشگاه آزاد اساتید و چهره های بسیار فرهیخته ای در سطح دانشگاه مشاهده نموده ام که با ذهنیت پیشین من بسیار متفاوت بود.

دهقانی فیروز آبادی ادامه داد: تفاوت اساتید دانشگاه های دولتی با آزاد در این است که اساتید دانشگاه های دولتی تدریس را مسلطند، اما در اندیشه ایجاد و راه اندازی کسب و کار هستند، اما اساتید دانشگاه آزاد ایجاد شغل را بلد هستند، اما می خواهند استاد دانشگاه شوند. اساسا در دانشگاه آزاد جو کسب و کار و اشتغال بسیار گسترده است و این دانشگاه از این حیث ظرفیت فوق العاده ای دارد.

وی با اشاره به تجهیزات و 20 میلیون مترمربع زیربنای دانشگاه آزاد و همچنین 170 هزار تجهیز آزمایشگاهی های تک این دانشگاه توضیح داد: ما توسعه و اشتغال را عین عبادت می دانیم و امیدواریم با هماوری ظرفیت های سخت افزاری دانشگاه و پتانسیل فراوان دانشجویان و یاری افرادی که به تامین سرمایه و مشارکت در ریسک یاری نمایند، اکوسیستم را راه بیاندازیم تا خروجی آن عملیات گردد.

وی به چابکی معاونت، تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اشاره نمود و گفت: این معاونت مجموعا 20 تا 25 نفر نیرو دارد و امروز کاملا چابک، عملیاتی و خروجی محور پیش رفته است. ما فقط در تهران بیش از 40 هزار مترمربع دانشگاه را به زیرساخت و فضای شرکت های دانش بنیان تبدیل نموده ایم. امیدواریم با حضور بنیاد نیکوکاری جمیلی این مهم شتاب گیرد و بنیاد نیز از حیث عزت منتفع گردد.

دهقانی فیروزآبادی در انتها توضیح داد: ما طرح پایش را پایلوت شروع کردیم و سال جاری نیز این طرح ادامه دارد. فقط در سال گذشته 300 دانشجوی ما بورس صنایع مختلف استان اصفهان شدند. قطعا مجموعه صنایع می تواند یکی از گزینه های همکاری باشد.

بورسیه و استخدام دانشجویان مستعد دانشگاه آزاد/ تاسیس مدرسه هوش مصنوعی

جمیلی رئیس هیئت امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی نیز در این جلسه گفت: حرکت جدیدی در کشور شروع شده که نیکوکاری در عرصه علم و دانش است. این مهم مرهون اساتیدی، چون دهقانی فیروزآبادی است که حامی علم و دانشجو است.

وی با تاکید براینکه بنیاد نیکوکاری جمیلی با هدف اثرگذاری گام در جهت همکاری با دانشگاه آزاد برداشته است؛ اضافه کرد: ما آماده ایم به دانشجویانی که براساس احتیاج های روز کشور اقدام به نگارش انتها نامه و یا راه اندازی کسب و کار نمایند یاری های لازم را به عمل آوریم.

وی به برگزاری جشنواره بنیاد جمیلی نیز اشاره نمود و ادامه داد: این جشنواره مورد تایید دانشگاه شریف و دانشگاه شهید بهشتی است. ما قصد داریم در این جشنواره از دانش دانشگاه آزاد نیز بهره بگیریم تا کار مشترک و تیمی را به دانشجویان آموزش دهیم. همچنین ما به دنبال همکاری مستمر با دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و اجرای بند به بند تفاهمنامه هستیم.

رئیس هیئت امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی از بورسیه و سپس استخدام دانشجویان مستعد دانشگاه آزاد اسلامی سخن گفت و توضیح داد: ما جزو معدود بنیاد های نیکوکاری هستیم که ریالی از شخص یا ارگانی هدیه قبول نمی کنیم. قطع به یقین ورود دانشجویان موفقیت ما و خود ایشان را در پی خواهد داشت و در نهایت خروجی آن معرفی محصول به این سرزمین است.

جمیلی در انتها از همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد نیکوکاری جمیلی در راستای راه اندازی مدرسه هوش مصنوعی اطلاع داد و گفت: این مدرسه در قالب انستیتو تکنولوژی خواهد بود و بر اساس احتیاج کشور ایجاد خواهد شد و در این جهت احتیاجمند یاری تمامی واحد های دانشگاه آزاد هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مدرسه هوش مصنوعی به یاری دانشگاه آزاد راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه هوش مصنوعی به یاری دانشگاه آزاد راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید