مرحله دوم تکمیل ظرفیت چهل و هشتمین دوره آزمون دستیاری شروع شد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، مرحله دوم تکمیل ظرفیت چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی شروع شد و داوطلبان مجاز در آزمون می توانند در روز های 13 تا 17 بهمن انتخاب رشته / محل خود را انجام دهند.

مرحله دوم تکمیل ظرفیت چهل و هشتمین دوره آزمون دستیاری شروع شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ انجمن گفتگو، چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی با ثبت نام 12 هزار و 601 نفر سه شنبه 8 تیرماه 1400 برگزار گردید، پس از اعلام نتایج اولیه 7 هزار نفر از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شدند و در نهایت نتایج نهایی 11 مهرماه 1400 اعلام شد و بیش از 3 هزار نفر پذیرفته شدند.

ظرفیت پذیرش در این دوره 4 هزار و 303 نفر بود که پس از اعلام نتایج نهایی، ظرفیت بعضی از رشته های دستیاری خالی ماند و مرحله تکمیل ظرفیت در رشته های بیماری های داخلی، بیماری های عفونی، بچه ها، بیهوشی و طب اورژانس با ظرفیتی حدود 300 نفر در بازه زمانی 19 تا 26 آبان 1400 انجام شد و نتایج نهایی 20 آذرماه اعلام شد.

با اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، مرحله دوم تکمیل ظرفیت چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی اعلام شد و ظرفیت 822 نفری برای مرحله دوم تکمیل ظرفیت این دوره از آزمون اعلام شد.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی انتخاب رشته محل در مرحله دوم تکمیل ظرفیت چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی از امروز چهارشنبه 13 بهمن شروع شده است و تا روز یکشنبه 17 بهمن ادامه دارد. انتخاب رشته محل تنها به وسیله سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می گردد.

آن دسته از داوطلبان چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی که در مرحله اصلی مجاز به انتخاب رشته محل بوده و در اعلام نتایج مرحله اصلی یا مرحله اول تکمیل ظرفیت مردود اعلام شده اند یا به هر علت پیروز به انجام انتخاب رشته نشده اند می توانند در این مرحله شرکت نمایند.

براساس رای صادره در نود و یکمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی تاریخ 19 آبان 1398 داوطلبان با توجه به نمره و حدنصاب مرحله اصلی هر رشته محل، مجاز به انتخاب آن رشته محل هستند.

به بیان دیگر هر داوطلب در فرم انتخاب رشته محل خود قادر است تنها رشته محل هایی را مشاهده کند که نمره حد نصاب لازم آن ها را کسب نموده باشد. کسب حد نصاب لازم در هر رشته محل به منزله پذیرش نهایی نیست و پذیرش نهایی براساس قوانین و مقررات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته محل است.

تذکر 1: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته محل های مربوط به سهمیه منطقه ها محروم هستند، در صورت علاقه مندی به انتخاب رشته محل های مذکور باید براساس جدول شماره سه دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل احتیاج دانشگاه های علوم پزشکی در هر رشته، جهت سپردن تعهد به منطقه ها محروم استان های محل استقرار آن دانشگاه ها اقدام به انتخاب رشته محل نمایند.

تذکر 2: داوطلبانی که با استفاده از سهمیه استعداد درخشان و استریت معدل در چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی شرکت نموده اند، چنانچه تا 31 شهریور 1400 فارغ التحصیل شده باشند مجاز به انتخاب رشته محل هستند. در غیر اینصورت شرکت ایشان در این مرحله تکمیل ظرفیت تخلف محسوب شده و براساس قوانین با آن ها برخورد خواهد شد.

تذکر 3: داوطلبانی که در مرحله اصلی یا مرحله اول تکمیل ظرفیت این دوره از آزمون پذیرفته شده باشند و با عدم ثبت نام و یا انصراف رشته محل را ترک نموده باشند، حق شرکت در این مرحله از تکمیل ظرفیت را ندارند.

رشته های مرحله دوم تکمیل ظرفیت چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی شامل بیماری های داخلی، بیماری های عفونی و گرمسیری، بیهوشی، جراحی عمومی، زنان و زایمان، طب اورژانس، طب هوا و فضا، بچه ها است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مرحله دوم تکمیل ظرفیت چهل و هشتمین دوره آزمون دستیاری شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرحله دوم تکمیل ظرفیت چهل و هشتمین دوره آزمون دستیاری شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید