معامله عظیم ابرخودرویی های اسپرت جهان: برند نو بوگاتی ریماک تاسیس شد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، استارتاپ ابرخودروی الکتریکی Rimac کرواسی گفت برند بوگاتی ار از فولکس واگن تحویل گرفته و شرکت جدیدی به نام Bugatti Rimac تاسیس می گردد. این خبر به وسیله رسانه های مختلفی از جمله فایننشال تایمز تایید شده است.

معامله عظیم ابرخودرویی های اسپرت جهان: برند نو بوگاتی ریماک تاسیس شد

شرکت نو تازه تاسیس بوگاتی ریماک به وسیله مک ریماک 33 ساله راهنمایی خواهد شد. او شرکت سازنده ابرخودروهای برقی ریماک را در سال 2009 و در یک گاراژ به صورت تک نفره تاسیس نموده بود. امروزه، برند ریماک بسیار معروف بوده و شرکت های تازه کار خودروساز برای ساخت ابرخودروهای برقی خود از ریماک تقاضای یاری دارند.

ریماک اوایل سال جاری خودروی الکتریکی چهار موتوره Nevera را با قدرت 1914 اسب بخار و حداکثر سرعت 256 مایل در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت زیر 2 ثانیه معرفی کرد. انتظار می رود که خودروی Nevera سریع ترین اتومبیل اسپرت ساخته شده در دنیا باشد. عنوانی که پیش از این در اختیار خودروهای بوگاتی شیرون بود.

براساس این معامله، شرکت ریماک 55 درصد سهام شرکت بوگاتی ریماک را خواهد داشت و 45 درصد دیگر آن در اختیار شرکت پورشه است. 37 درصد سهام شرکت نو برای آقای مک ریماک است و به این علت مدیرعامل آن خواهد بود. از آن سو، پورشه مالک 24 درصد و هیوندای مالک 12 درصد از سهام ریمک هستند.

به این ترتیب، برند فرانسوی 112 ساله بوگاتی با خودروهای معروف سری ویرون و شیرون که در مالکیت شرکت فولکس واگن بود؛ به شرکت ریماک منتقل می گردد. البته، هنوز فولکس واگن پورشه سهام دار بوگاتی باقی خواهد ماند و پورشه روی فراوری ابرخودروهای مدرن به وسیله بوگاتی ریماک نظارت دارد.

شرکت فولکس واگن در سال 1998 برند بوگاتی را با 50 میلیون دلارتصاحب کرد؛ پس از خرید برندهای خودروهای اسپرت دیگری مانند رولزرویس و لامبورگینی!

به زودی ابرخودروهای برقی بوگاتی

اکنون، گروه Rimac صاحب هر دو شرکت Bugatti Rimac و Rimac Technologies (شاخه ای از شرکت ریماک که روی توسعه، فراوری و عرضه سیستم های باتری، پیشرانه ها و سایر اجزای خودروهای الکتریکی تمرکز دارد) است. تا کنون، ریماک قطعات خودرویی ساخته شده را به شرکت های دیگری مانند پورشه، هیوندای و بوگاتی می فروخت.

بوگاتی و ریماک به فعالیت های خود به طور جداگانه ادامه می دهند و بازارهای فروش و کانال های توزیع خود را حفظ می نمایند. در حقیقت، شرکت بوگاتی ریماک می خواهد به منابع، بودجه و تخصص بیشتری برای تحقیق و توسعه ابرخودروهای اسپرت و فراوری خودروهای الکتریکی آینده دسترسی پیدا کند.

هر دو شرکت، دفاتر خود را حفظ خواهند کرد اما ریماک میخواهد در نهایت نیروی کار خود را به محل ریمک کامپوس در مرکز کشور کرواسی با سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری که سال 2030 افتتاح می گردد؛ منتقل کند.

پیش بینی می گردد این ادغام عظیم چند جانبه در دنیای خودروهای اسپرت به فراوری ابرخودروهای برقی بوگاتی در آینده نزدیک منجر خواهد شد تا پیشرانه های W16 با موتورهای الکتریکی جایگزین شوند.

منبع: یک پزشک

به "معامله عظیم ابرخودرویی های اسپرت جهان: برند نو بوگاتی ریماک تاسیس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معامله عظیم ابرخودرویی های اسپرت جهان: برند نو بوگاتی ریماک تاسیس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید