مهمترین شهرهای سوئیس کدامند؟

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی بزرگ و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

مهمترین شهرهای سوئیس کدامند؟

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان دنیا دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط دنیاگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای دنیاگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون دنیاگرد برای تماشای جاذبه های دنیاگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می کنند. مارسی بزرگترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

سوئیس از زیباترین مقصدهای دنیا برای سفر و تفریح است. دارایی های طبیعی همچون کوه های پوشیده از برف، دریاچه های دیدنی و مراتع پوشیده از درختان و زیبایی خیره کننده شهرهای سوئیس، این کشور را به بهشتی برای علاقه مندان به طبیعت گردی و دنیاگردی تبدیل کرده است.

این کشور در قلب قاره اروپا و در جوار کشورهای فرانسه، ایتالیا و آلمان قرارگرفته و از حیث اوضاع مالی و کیفیت زندگی جزء برترین کشورهای دنیا به شمار می رود. وجود مناطق دنیاگردی بسیار و شهرهای زیبا باعث شده تا بسیاری از افراد دارای تمکن مالی و چهره های شناخته شده، تعطیلات خود را در این کشور زیبا بگذرانند و از جاذبه های طبیعی و تاریخی شگفت انگیز سوئیس دیدن کنند.

برای سفر به سوئیس قطعاً یکی از مهمترین بخش های برنامه ریزی شما، انتخاب شهر و مناطقی است که قصد بازدید از آنها و یا اقامت در آنجا را دارید. به دلیل گزینه های بسیاری که پیش روی شما وجود دارد تصمیم گرفتیم کمی در مورد شهرهای سوئیس بنویسیم تا ضمن آشنایی با ویژگی های مختلف هر یک از آنها، در انتخاب تور و برنامه ریزی مسافرت خود اطلاعات مناسبی در اختیار داشته باشید. :

مهمترین شهرهای سوئیس

زوریخ

بسیاری از دنیاگردان ترجیح می دهند سفر خود را از مهمترین و بزرگ ترین شهر سوئیس یعنی زوریخ آغاز کنند، جایی که از لحاظ کیفیت خدمات شهری و زیرساخت ها حرف اول را می زند و انتخاب های بسیاری جهت حمل و نقل، اقامت و خورد و خوراک را در اختیار شما قرار می دهد. در زوریخ می توان بهترین مراکز خرید و رستوران های درجه یک را پیدا کرد، جایی که امکان خرید جواهرات و ساعت های معروف سوئیسی فراهم است و می توان پس از گشت و گذار در مغازه ها در یک عصر دل انگیز، بلافاصله یک وعده غذای بی نظیر را نوش جان کرد.

اما این شهر برای علاقه مندان به آثار تاریخی نیز از جذابیت های بسیاری برخوردار است. در منطقه ای تحت عنوان شهر قدیمی زوریخ، قلعه ها و عمارت های تاریخی بسیاری وجود دارد که با چشم انداز رود لیمات، منطقه¬ای دیدنی را خلق کرده است. موزه هنرهای زیبا و موزه ملی سوئیس نیز از دیگر اماکن باشکوهی در زوریخ است که بازدید از آنها به هر دنیاگردی توصیه می گردد.

سوئیس، بهترین مقصد دنیاگردی اروپا

با مهم ترین شهرهای فرانسه آشنا شوید

ژنو

ژنو یکی از متمدن ترین و زیباترین شهرها در کل اروپا محسوب می گردد و پس از زوریخ دومین شهر بزرگ سوئیس است. ژنو به عنوان یکی از گران ترین و در عین حال باکیفیت ترین شهرها جهت سکونت در دنیا شناخته شده است و علاوه بر امکانات رفاهی متعدد، دارای جاذبه های دنیاگردی منحصربه فردی در میان شهرهای سوئیس نیز هست.در این شهر می توانید کارت های دنیاگردی را خریداری کنید که به شما اجازه می دهد ظرف مدت یک تا سه روز به طور رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و بسیاری از موزه ها و مراکز فرهنگی را نیز به رایگان بازدید کنید. کلیسای سنت پیر که بیش از هشتصد سال قدمت دارد یکی از بناهای تاریخی و دیدنی در ژنو است. اسکله مون بلان نیز به عنوان یک تفرجگاه لوکس امکانات بسیاری جهت تفریح در اختیار شما قرار می دهد. اما نباید از جاذبه های طبیعی ژنو غافل شد، جایی که می توان در کنار دریاچه ژنو منظره بی نظیری از کوه های مون بلان را نظاره گر بود.

اما اگر قصد دارید بزرگ ترین آبشار اروپا یعنی آبشار راین سوئیس را ببینید باید از ژنو فاصله بگیرید. برای رسیدن به آبشار راین ژنو را ترک کرده و به سمت ایالت شفوزان و شهر نوزانام رفل بروید. راستا پیاده روی از شهر تا آبشار در حدود 30 دقیقه است و در نهایت شما را با منظره ای بی بدیل روبرو خواهد کرد.

ژنو به عنوان یکی از گران ترین و درعین حال باکیفیت ترین شهرها جهت سکونت در دنیا شناخته شده است و علاوه بر امکانات رفاهی متعدد، دارای جاذبه های دنیاگردی منحصربه فردی نیز هست.

لوسرن

لوسرن سوئیس یکی از شهرهای قرون وسطایی و قدیمی در این کشور پهناور است که دارای مناظر زیبای طبیعی و جاذبه های باستانی ارزشمندی است. پل چپل یکی از نمادهای اصلی این شهر است که به سال 1333 میلادی بازمی گردد و یک برج آب با ارتفاع 34 متر را نیز شامل می گردد که از معماری منحصربه فردی برخوردار است. قسمت قدیمی شهر لوسرن سوئیس نیز دارای خیابان ها و میدان های زیبایی است که به سبک معماری رنسانس ایتالیا ساخته شده اند. قدیمی ترین کلیسای شهر، چشمه لیت گوتیک و فواره های زیبا شما را ساعت ها مجذوب خود خواهد کرد.

پل اسپرور که به سال 1406 میلادی بازمی گردد و دارای نقاشی های خیره کننده ای است، یکی دیگر از نقاط دیدنی لوسرن سوئیس است که دنیاگردان زیادی به خود می بیند. موزه روسن¬گارت، موزه حمل و نقل سوئیس، کلیسای یسعویون و باغ یخچال دیگر مراکز دیدنی شهر هستند.

برن

پایتخت سوئیس یعنی شهر برن یکی دیگر از نقاط برجسته این کشور پیشرفته و از بهترین شهرهای سوئیس جهت مسافرت به شمار می رود و دارای بخش تاریخی ارزشمندی است که به عنوان میراث دنیای یونسکو برگزیده شده است.

برج ساعت زیتگلوگ که در قرون وسطی احداث شده با عروسک های متحرک یکی از زیباترین مناظر شهر را به دنیاگردان ارائه می کند. گذرگاهی شش کیلومتری به نام لاوبن نیز که برای خرید و گشت وگذار مکانی پرجنب و جوش و در عین حال آرامش بخش را برای علاقه مندان به گردش در شهر برن فراهم کرده است، لذت یک بعد از ظهر دل انگیز را برای شما تکمیل می کند. همچنین بازدید از باغ رز می تواند شما را در بهشتی از گل های زیبا و هوای مطبوع غرق کند و ساعت ها در آرامش فرو ببرد.

لوزان

یکی دیگر از شهرهای زیبا و خیره کننده سوئیس لوزان است که دارای چشم اندازهای زیبا و بی نظیر از کوهستان آلپ است. در این شهر می توان بهترین و شیک ترین رستوران ها و هتل ها را پیدا کرد و از جاذبه های باستانی و طبیعی بسیاری دیدن کرد.

لوزان در کنار دریاچه ژنو واقع شده است و در اطراف آن می توان طبیعت بی نظیری یافت که بکر و زیبا نگهداری شده است. کلیسای جامع لوزان و موزه تاریخ لوزان یکی از اصلی ترین جاذبه های دیدنی شهر برای علاقه مندان به آثار باستانی است، اما اگر از اماکن تاریخی خسته شده اید می توانید سری به محله فلون که بخش مدرن شهر محسوب می گردد بزنید که پر از گالری ها، کافه ها، استودیوها و ساختمان های رنگارنگ با معماری خاص و متفاوت است. چندین مرکز خرید نیز در لوزان وجود دارد که نیاز شما را به سوغاتی و محصولات مصرفی برآورده خواهد کرد.

می توان گفت بیشتر شهرهای سوئیس شهرهای پر جنب و جوش و بین المللی محسوب می شوند که در تمامی روزهای سال پذیرای دنیاگردان از سرزمین های دور و نزدیک هستند. نه تنها جاذبه های طبیعی و تاریخی موجود در این کشور توانسته نظر توریست ها را جلب کند، بلکه سیستم حمل و نقل، اقامتگاه های باکیفیت، تفرجگاه های مختلف و به طور کلی زیرساخت های در نظر گرفته شده باعث به وجود آمدن ذهنیت مثبت و رضایت حدبیشتری در کسانی است که به این کشور زیبا سفر و یا مهاجرت می کنند. بدون شک سفر به سوئیس می تواند برای هر شخص با هر سلیقه ای جذاب و منحصربه فرد باشد و بهترین خاطرات را برای او رقم بزند.

منبع: ققنوس

به "مهمترین شهرهای سوئیس کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین شهرهای سوئیس کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید