نخستین جایزه ملی دوسالانه غزل برگزار می شود

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، محمدربیع احمدخانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: حسین منزوی از برجسته ترین شاعران و ادیبان معاصر کشور است که در سرودن قالب های کلاسیک همچون غزل تبحر فراوانی داشت.

نخستین جایزه ملی دوسالانه غزل برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه حسین منزوی در سرودن سبک های مدرن نیمایی و سپید هم تبحر داشت، اضافه نمود: منزوی نخستین دفتر شعرش را با عنوان حنجره زخمی تغزل در 25 سالگی به چاپ رساند که جایزه فروغ فرخزاد را دریافت کرد.

وی با اشاره به اینکه در راستای بزرگداشت این شاعر زنجانی نخستین جایزه ملی دوسالانه غزل در 3 بخش برگزار می شود، اضافه نمود: نخستین بخش مربوط به کتاب مجموعه غزل چاپ شده از ابتدای سال 1396 تا 1398، بخش دوم مربوط به تک اثر (ارسال 5 اثر از سوی هر شرکت کننده) و بخش سوم در بخش پژوهش شامل سرانجام نامه و کتاب در حوزه نقد و بررسی غزل حسین منزوی است.

وی با اشاره به اینکه استانداری زنجان، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، مجمع انجمن های ادبی استان زنجان در برگزاری این برنامه ادبی همکاری دارند، اضافه نمود: مهلت ارسال آثار تا 31 اردیبهشت ماه است و علاقه مندان می توانند کتاب و مجموعه غزل و پژوهش های چاپ شده را به دبیرخانه ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، کتاب روز، یک شعر و یک شاعر، آیینه و ترازو و آیینه آدینه از برنامه های رادیویی و تلویزیونی بود که این شاعر معاصر تهیه کنندگی آن ها را برعهده داشت.

وی در طول فعالیتش در تلویزیون نزدیک به 150 ترانه سرود و محمد نوری، شهرام ناظری، کوروش یغمایی و علیرضا افتخاری از افرادی هستند که با منزوی در زمینه ترانه و موسیقی همکاری داشته اند.

منزوی همچنین منظومه حیدر بابایه سلام محمدحسین شهریار را به صورت شعر نیمایی ترجمه کرد و با عشق در حوالی فاجعه، از شوکران و شکر، حنجره زخمی تغزل، با عشق تاب می آورم (شامل شعرهای سپید و آزاد)، به همین سادگی، از خاموشی ها و فراموشی ها و با سیاوش از آتش از آثار منتشرشده او هستند.

حسین منزوی در 16 اردیبهشت 1383 خورشیدی بر اثر بیماری ریوی در بیمارستان شهید رجایی تهران درگذشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نخستین جایزه ملی دوسالانه غزل برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جایزه ملی دوسالانه غزل برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید