نسخه استاندار کرمان برای جلوگیری از وقوع سیل مجدد در جنوب استان

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، خبرنگاران/کرمان استاندار کرمان گفت: بهترین رویکرد برای جلوگیری از تکرار وقوع سیل در جنوب استان کرمان این است که، سیل بند خرم که در سال های 52 و 53 در شرق شهرستان جیرفت احداث شده و قرار بود این سیل بند تا جازموریان ادامه پیدا کند، تکمیل گردد تا در آینده دیگر شاهد وقوع چنین سیلابهایی در جنوب استان کرمان نباشیم.

نسخه استاندار کرمان برای جلوگیری از وقوع سیل مجدد در جنوب استان

دکتر محمدجواد فدایی صبح امروز در حاشیه نشست ویدیو کنفرانس با رییس جمهور درباره شرایط سیل در جنوب و شرق استان کرمان اظهار کرد: سیلی که در روز سوم فروردین ماه در شهرستان رودبار جنوب و بخش جازموریان را داشتیم، عینا در فروردین ماه و دیماه سال 98 نیز در این مناطق از استان کرمان تجربه نموده بودیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از تکرار وقوع اینگونه سیل ها جلوگیری کنیم اضافه نمود: بهترین رویکرد برای جلوگیری از تکرار وقوع سیل در جنوب استان کرمان این است که، سیل بند خرم که در سال های 52 و 53 در شرق شهرستان جیرفت احداث شده و قرار بود این سیل بند تا جازموریان ادامه پیدا کند، تکمیل گردد تا در آینده دیگر شاهد وقوع چنین سیلابهایی در جنوب استان کرمان نباشیم.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه با تکمیل شدن این سیل بند دشت جازموریان و منطقه رودبار جنوب از وقوع سیلاب های احتمالی تا حدود زیادی در امان خواهد بود اضافه نمود: با توجه به اینکه این پروژه سالیانه 250 میلیون مترمعکب آب به سفره های آب زیرزمینی تغذیه می نماید و این تغذیه خود سبب صرفه جویی در هزینه 2.5 میلیارد دلاری شیرین کردن آب دریا و انتقال آب به این منطقه خواهد شد؛ درخواست تکمیل این پروژه را در این نشست ویدیو کنفرانس به رییس جمهور ارائه کردیم.

فدایی با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه به 1000 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است اضافه نمود: در خود استان کرمان با توجه به درآمدهای حاصله از معادن و منابع دیگر داخلی می توانیم اعتبار تکمیل این پروژه را تامین کرد.

وی درباره خسارت های وارده به جنوب استان کرمان در پی وقوع سیل سوم فروردین ماه در این منطقه نیز گفت: در این نشست رییس جمهور قول مساعد برای جبران خسارات وارده به این منطقه را دادند و ایشان نیز قول دادند که با فراهم کردن موارد لازم، عملیات تکمیل پروژه سیل بند جنوب استان کرمان به زودی شروع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نسخه استاندار کرمان برای جلوگیری از وقوع سیل مجدد در جنوب استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه استاندار کرمان برای جلوگیری از وقوع سیل مجدد در جنوب استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید