کافه مسعودیه ، عطر خوش غذا و طعم ناب نوشیدنی ها در یک عمارت قاجاری

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، نکات مثبت

  • معماری کافه، قدمت بنای آن و دارا بودن محیطی آرام در دل یکی از شلوغ ترین مکان های تهران
  • گردانندگان کافه کوشش نموده اند با انتخاب غذاها و تزیینات سنتی به اصالت عمارت پایبند باشند
  • تنوع زیاد و کیفیت بالای غذاها و نوشیدنی ها

نکات منفی

  • قیمت نسبتا بالا

این روزها کافه گردی به بخش جدانشدنیِ زندگی روزانه آدم ها به ویژه در مرکز تبدیل شده است. کافه ها این فرصت را فراهم نموده اند تا ساعاتی دور از تمام جنب و جوش ها و تنش های روزمره، آرام در گوشه ای بنشینیم، قهوه ای بنوشیم، غذایی بخوریم و از بودن در فضا هایی دل انگیز و صمیمی لذت ببریم. هر کافه ای در هر گوشه ای از شهر، حال و هوای خاص خودش را دارد. اینکه چه محیطی را می پسندید، به علاقه و سلیقه خودتان برمی شود. مدرن، سنتی، یا شاید هر دو! اگر عاشق مکان های قدیمی و تاریخی هستید، ما کافه مسعودیه را به شما پیشنهاد می کنیم. این کافه در عمارت مسعودیه واقع شده است و با محیطی گرم و دلپذیر، شما را به گذشته فارغ از هیاهوی تهران می برد تا لحظاتی با شاهزادگان قاجاری هم ذات پنداری کنید! درها و پنجره های چوبی با شیشه های رنگارنگ، دیوارهای گچ بری شده زیبا، چشم انداز ای از یک حیاط سرسبز و پُرگل با حوضی بزرگ و صد البته نوشیدنی ها و غذاهای خوشمزه، گوشه ای از زیبایی ها و لذت هایی هستند که در این مکان انتظار شما را می کشند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با این کافه بیشتر آشنا شوید.

کافه مسعودیه ، عطر خوش غذا و طعم ناب نوشیدنی ها در یک عمارت قاجاری

نگاهی به تاریخچه بنای کافه

نگاهی به تاریخچه بنای کافه مسعودیه

عمارت مسعودیه در میدان بهارستان قرار گرفته است. این عمارت، قصر شاهزاده ای است که شاه شدن در تقدیرش نبود. مسعود میرزا، فرزند ناصرالدین شاه بود. لقب ظل السلطان (سایه شاه) را از پدرش گرفت و حاکم اصفهان شد ولی بعدا به دلایلی از چشم شاه افتاد و از سلطنت دور ماند. او در سال 1290 هجری قمری دستور ساخت عمارت را در زمینی چهار هزار متر مربعی در خیابان ملت تهران صادر کرد. استاد شعبان معمار باشی مسئول ساخت عمارت شد و بنا در سال 1295 هجری قمری، با نظارت سراج الملک کامل شد. محوطه اصلی عمارت مسعودیه از دو قسمت شرقی و غربی تشکیل شده که جداسازی آن ها با یک دیوار مشبک انجام گرفته است. حیاط، باغ، دیوان خانه و عمارت دیوان خانه در بخش شرقی قرار دارند. قسمت غربی نیز شامل بخش هایی چون سر در اصلی ، حیاط و عمارت سید جوادی، عمارت مشیرالدوله، حیاط مشیری و … است. این عمارت در میدان بهارستان قرار گرفته است و در طول تاریخ شاهد حوادث مهمی به ویژه در دوران مشروطه بوده است. عمارت مسعودیه در گذر تاریخ کاربری های متنوعی همانند کتابخانه و موزه ملی، دانشکده افسری و وزارت آموزش و پرورش داشته است.

اکنون و بعد از گذشت نزدیک به150 سال از زمان ساخت بنا، هنوز وقتی که وارد محوطه عمارت می شوید، ستون ها و سقف گچ بری شده و ارسی های بزرگ با شیشه های رنگی نظر شما را به خود جلب می نمایند. دیوارها با کاشی های زیبا و نمای ساختمان با آجر تزیین شده اند و سنگ فرش ها به زمین جلوه داده اند. یک حوض مستطیلی بزرگ روبروی هر عمارت قرار گرفته است و گل های زیبا و خوشبوی درون حیاط هر عمارت فضا را روح بخش و عطر آگین می نماید.

دمی آسایش در فضای اصیلِ کافه مسعودیه

فضای کافه مسعودیه

چند سالی است که در میان یکی از عمارت های مجموعه، کافه دنجی قرار گرفته است که با دکور قجری و قدیمی خود، حس خوب خانه های سنتی ایرانی را در یاد شما زنده می نماید. در اینجا با غذاهایی به خوبی دست پخت مادربزرگ ها از شما پذیرایی می گردد! میزها و جایگاه های چوبی، گل های تازه روی میزها، ظروف سنتی با طرح های قدیمی و رومیزی های گلدار، همه و همه حس زندگی به شما می بخشند و روزتان را می سازند! با حضور در کافه مسعودیه، طعم خوش غذاهای سنتی را در یک بنای اصیل و تاریخی تجربه می کنید و می توانید زمانی را با آرامشِ خاطر و به دور از تمام هیاهوها و اضطراب های روز بگذرانید.

منوی کافه

منوی کافه

در این کافه زیبا و دلنشین انواع نوشیدنی های گرم و سرد ارائه می گردد. در میان این نوشیدنی ها، از شربت های سنتی و عرقیات گیاهی کافه غافل نشوید. قهوه ترک کافه نیز بسیار محبوب است. پای سیب را هم حتما امتحان کنید! در اینجا انواع غذاهای سنتی ایرانی نیز سرو می گردد، از جمله کتلت، کوکوسبزی، میرزاقاسمی، املت و آش رشته خوش عطر و طعم. اما صرف یک صبحانه کامل و لذیذ می تواند برترین پیشنهاد ما به شما باشد. البته به فکر لحظه پرداخت صورت حساب خود هم باشید چون قیمت خوراکی های کافه کمی بالاست. اگر شما جز افرادی هستید که از قیمت بالا به خاطر کیفیت خوب و محیط مناسب می گذرید، گزینه بعدی تان برای کافه گردی، می تواند کافه مسعودیه باشد.

نقاط قوت و ضعف کافه مسعودیه

اطلاعات بازدید از کافه مسعودیه

کافه مسعودیه

روزها و ساعات کاری کافه : یکشنبه تا آدینه (به غیر از ایام سوگواری) از ساعت 9 تا 19 این نکته را در نظر داشته باشید که کافه در بیشتر مواقع شلوغ است بنابراین برای جلوگیری از معطلی و انتظار، بهتر است از قبل میزتان را رزرو کنید.

آدرس کافه : تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به بهارستان، خیابان ملت، تقاطع خیابان اکباتان، عمارت مسعودیه

شماره تماس : 02133992013

هزینه ورودی عمارت : برای هر نفر پنج هزار تومان

راستا دسترسی کافه مسعودیه

امکان دسترسی به کافه به وسیله مترو، تاکسی و اتوبوس وجود دارد.

مترو : مناسب ترین گزینه برای رفتن به کافه است. می توانید به وسیله خطوط مترو، از نقاط مختلف مرکز خود را به ایستگاه متروی ملت برسانید و از آنجا با یک پیاده روی دو دقیقه ای به کافه بروید.

اتوبوس : در ایستگاه اتوبوس میدان بهارستان پیاده شوید و با پنج دقیقه قدم زدن به کافه برسید.

تاکسی یا وسیله شخصی : با تاکسی هم می توانید از نقاط مختلف شهر به میدان بهارستان و از آنجا به کافه و عمارت مسعودیه بروید. اگر هم قصد دارید از اتومبیل شخصی خود بهره ببرید، توجه داشته باشید که کافه پارکینگ ندارد و به علت شلوغی، جای پارک به راحتی پیدا نمی گردد و مجبور می شوید در کوچه های اطراف، ماشین خود را پارک کنید.

* این کافه در حال حاضر تعطیل است.

وبلاگ انجمن گفتگو ی عزیز شما هم از تجربه حضور خود در کافه مسعودیه برایمان بنویسید، حسی را که داشتید با ما در میان بگذارید و ما را از نظرات و پیشنهادات خود با خبر کنید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "کافه مسعودیه ، عطر خوش غذا و طعم ناب نوشیدنی ها در یک عمارت قاجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کافه مسعودیه ، عطر خوش غذا و طعم ناب نوشیدنی ها در یک عمارت قاجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید