نکاتی در خصوص چیدمان وسایل در کیف و چمدان (بخش اول)

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، چگونه چمدانمان را ببندیم؟

بعضی از مسافران دوست دارند هر چه در طول دو هفته مسافرت خود لازم دارند را روی هم انباشته و راه بیافتند. بعضی دیگر نیز کمی بیش از حد سبک سفر می نمایند و اشیای ضروری مانند دارو و گذرنامه را فراموش می نمایند. گردشگران حرفه ای تعادل خوبی می توانند بین چیزهایی که باید به همراه بیاورند برقرار نمایند البته با بهره گیری از پیشنهادهایی که در خصوص جمع کردن وسایل در کیف و چمدان که ما به آن می پردازیم! با خبرنگاران همراه باشید تا این نکات را آنالیز کنیم.

نکاتی در خصوص چیدمان وسایل در کیف و چمدان (بخش اول)

روش های چیدن وسایل در کیف

وقتی می خواهید لباس هایتان را مرتب کنید، حتما الزامی ندارد که مانند کمد دیواری آن ها را مرتب شده تا کنید. آن ها با تحمل فشار، چروک می شوند. چند راهکار جایگزین:

  • لوله کردن لباس هابک پکرها روی این روش قسم می خورند. این روش برای شلوارها، پیراهن ها و لباس های ورزشی بسیار مناسب است. لباس مورد نظر را به جلو پهن کنید، آستین ها را به عقب تا بزنید و به سمت بالا لوله کنید.
  • لوله کردن چند لباس با همچند لباس، مانند چند شلوار را بردارید، و نیمی از یکی از آن ها را روی قسمت بالایی دیگر لباس ها قرار دهید. آن بخشی را که در قسمت پایینی واقع شده است را روی بخش بالایی تا کنید. و سپس قسمت به جای مانده را به سمت بالا تا بزنید. به این شکل خط تا خوری ایجاد می گردد که باعث کم شدن احتمال چروک خوردگی لباس می گردد.
  • جا دادن دستمال کاغذی برای آیتم های ظریف، از دستمال کاغذی بهره ببرید. لباس را به رو بخوابانید و دستمال کاغذی را روی آن قرار دهید. در حالی که دستمال کاغذی در داخل خواهد ماند، آن را تا کنید. با استفاده از دستمال های بیشتر، لباس را طوری تا بزنید که اطراف و داخل آن در محاصره دستمال باشد. برای یک بار جمع کردن لباس ها شاید روش جالبی باشد، اما در صورت وجود تعداد زیادی لباس و نیاز به جمع کردن مجدد لباس ها، به دردسر خواهید افتاد. ما از این روش تنها برای لباس های شب و مهمانی که با دقت مواظبشان هستیم، بهره می بریم.

روش بقچه ای

این روش حرفه ای در جمع کردن، که از جودیت گیلفورد، موسس مشترک ایزی گوینگ تراول و نویسنده کتاب کتاب چیدن وسایل یاد گرفتیم بسیار مورد توجه ما قرار گرفته است. بدون وجود شکل شاید شرح آن مشکل باشد، اما سعی خود را خواهیم کرد. شما به چمدانی نیاز دارید که رو به بالا باز می گردد و به صورت مسطح روی سطح قرار می گیرد. هم چنین به هسته نرم، مسطح و مستطیلی شکل با نسبت ابعاد حداقلی یک دوم در سه چهارم به کل فضای چمدان نیاز خواهید داشت. می تواند کیسه ای پر از لباس زیر یا موارد مشابه باشد. با کاپشن ورزشی خود یا هر چیزی با بخش هایی دراز که زود تر از بقیه چروک می خورند، آغاز کنید. با باز کردن نوار کمر یا یقه ها، آن را در برابر لبه انتهایی کیف قرار دهید و بقیه لباس را روی قسمت متضاد کیف پهن کنید. لباس دیگری را برداشته و در جهت مخالف، و هر دو لباس را در کیف صاف کنید و بقیه قسمت های آن ها را در کناره ها پهن کنید. اگر شلوار یا لباس هایی تنگ و دراز دارید، روی طرف تنگ کیف همین کار را تکرار کنید. با تغییر در نوبت جمع کردن لباس ها در این روش، در آخر به مقاومت ترین لباس های خود در برابر چروک می رسید.

وقتی این کار را به اتمام رساندید، هسته خود را روی میز قرار دهید. حالا لباس ها روی هسته و روی یکدیگر از آخر به اول تا کنید. اگر چیزی را تا کردید و بخشی از آن به بیرون ماند، آن را زیر بسته ای که در حال ساختن هستید، فشار دهید. آن چه که انتها به آن می رسید، بقچه ای به شکل یک بالش خواهد بود. به خوبی چفت و محکم بسته شده است و فضای اضافی را در چمدان اشغال نخواهد کرد. می توانید به صورت یک جا و بسته ای آن را حمل کنید. هم چنین، به علت روشی که لباس ها تا زده شده اند، چروک کمتری هم در برخواهند داشت. برای اینکه از میان این بقچه چیزی را بیرون بشکید، آن را باز کنید تا به لایه ای که با آن کار دارید، برسید. شی یا وسیله مورد نظر را برداشته و دوباره تا بزنید. اگر به خوبی انجام داده باشید، دوباره به شکل منظم قبلی می تواند بازگردانده گردد.

منبع: الی گشت

به "نکاتی در خصوص چیدمان وسایل در کیف و چمدان (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی در خصوص چیدمان وسایل در کیف و چمدان (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید