هشدار انگلیس به اتباع خود در زمینه سفر به مرزهای عربستان و یمن

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، وزارت خارجه انگلیس در تازه ترین به روز رسانی مسافرتی در عربستان، به شهروندان خود مقیم این کشور نسبت به تردد در مرزهای عربستان با یمن هشدار داد.

هشدار انگلیس به اتباع خود در زمینه سفر به مرزهای عربستان و یمن

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ انجمن گفتگو، وزارت خارجه انگلیس در تازه ترین به روز رسانی هشدارهای مسافرتی، یکشنبه شب به وقت تهران نسبت به تردد در مرزهای عربستان با یمن باتوجه به پرتاب موشک به نقاط کلیدی در جنوب عربستان هشدار داد.

وبگاه وزارت خارجه انگلیس با اشاره به شلیک یک موشک بالستیک در شنبه شب به شهر دمام در عربستان و وارد شدن خسارات اقتصادی، دستورهای امنیتی تازه صادر کرد.

بر این اساس، وزارت خارجه انگلیس نسبت به مسافرت به 10 کیلومتری مرز عربستان با یمن هشدار داده و نوشته است از مسافرت های غیرضروری به فاصله 10 تا 80 کیلومتری مرز عربستان با یمن و فرودگاه بین الملی ابها در استان عسیر در جنوب این کشور خودداری گردد.

وزارت خارجه انگلیس از شهروندان خود خواسته در صورت حضور در مکان های یاد شده به دلایل غیر ضروری، فورا این نواحی را ترک نمایند.

برخی منابع خبری شنبه شب به وقت تهران مدعی شنیده شدن صدای انفجار در شهر بندری دمام در عربستان شدند. دمام، شهری بندری در عربستان سعودی و یکی از مهمترین شهرهای این کشور کنار خلیج فارس و از مهمترین بنادر عربستان است. این شهر یکی از غنی ترین منطقه ها نفت خیز دنیا است. برخی از ادارات مهم دولتی در مرکز این شهر واقع شده است. فرودگاه بین المللی ملک فهد در 20 کیلومتری غرب دمام واقع شده است. (جزئیات بیشتر)

صنعاء تا به امروز بارها با تأکید بر این امر که توانایی های موشکی و هوایی یمن پیشرفت زیادی داشته، اعلام نموده که تمامی تأسیسات حیاتی از جمله تأسیسات نفتی، فرودگاه ها و بنادر عربستان سعودی در تیررس حملات آن واقع شده است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف اصلی ائتلاف سعودی از شروع این جنگ را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

رسانه های سعودی شامگاه شنبه هم مدعی حمله پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به جنوب عربستان سعودی و رهگیری و انهدام این پهپادها شدند.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "هشدار انگلیس به اتباع خود در زمینه سفر به مرزهای عربستان و یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار انگلیس به اتباع خود در زمینه سفر به مرزهای عربستان و یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید