ورود چینیها به ساخت انبوه مسکن، به نفع مردم و به زیان کدام گروهها؟

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، خبرنگاران- نایب رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: عنوان شده است انبوه سازان خارجی می خواهند در موضوع ساخت مسکن در کشور وارد شده و مصالح و نیروی انسانی هم از کشور خودشان بیاورند یعنی بعضی مسوولان ما می خواهند از همه امکاناتی که داریم، بگذرند تا فقط نفت را تهاتر نمایند.

ورود چینیها به ساخت انبوه مسکن، به نفع مردم و به زیان کدام گروهها؟

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، اخیراً شایعه ورود انبوه سازان خارجی از 2 کشور چین و ترکیه به پروژه ساخت 1 میلیون مسکن در محافل رسانه ای دست به دست می گردد؛ یکی از دلایل طرح این مسئله استفاده از سازوکار تامین اقتصادی به شیوه تهاتر نفتی و بعلاوه ارتقای سطح فناوری صنعتی سازی ساختمان در کشور است.

بر همین اساس کارشناسان فعال در این حوزه واکنش های متفاوتی نسبت به مسئله حضور خارجی ها در ساخت مسکن ارائه نموده اند، بعضی این کار را یکی از راهکارهای پیروز تامین اقتصادی عنوان می نمایند اما عده ای کارشناسان ارائه نفت در مقابل پروژه هایی نظیر ساخت مسکن را ضرر برای منافع کشور تلقی می نمایند.

این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که وزارت نفت همچنان مجوز خاصی برای سازوکار تامین اقتصادی به وسیله تهاتر نفت صادر ننموده و تصمیم گیری این مسئله در این وزارت خانه همچنان محل ابهام است.

تحریریه نوشت:در همین رابطه نایب رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: عنوان شده است انبوه سازان خارجی می خواهند در موضوع ساخت مسکن در کشور وارد شده و مصالح و نیروی انسانی هم از کشور خودشان بیاورند یعنی بعضی مسوولان ما می خواهند از همه امکاناتی که داریم، بگذرند تا فقط نفت را تهاتر نمایند.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "ورود چینیها به ساخت انبوه مسکن، به نفع مردم و به زیان کدام گروهها؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود چینیها به ساخت انبوه مسکن، به نفع مردم و به زیان کدام گروهها؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید