پس از 7 ماه درهای مسجد الحرام به روی نمازگزاران باز شد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، عربستان سعودی پس از عمره مفرده، با حلول ماه ربیع الاول در های مسجدالحرام را به روی نمازگزاران باز کرد.

پس از 7 ماه درهای مسجد الحرام به روی نمازگزاران باز شد

به نقل از رویترز، تلویزیون دولتی عربستان سعودی اعلام نمود که به شهروندان و ساکنان خود در داخل این کشور اجازه می دهد تا در مسجد الحرام نماز بخوانند.

پیش از این محدودیت هایی در مسجد الحرام برای مقابله با شیوع کووید-19 اعمال شده بود.

عربستان سعودی همچنین در های مسجدالحرام از 13 مهرماه به روی نخستین گروه از عمره گزاران باز کرد. مراسم عمره از از اوایل مارس 2020 (اسفندماه 98) در چارچوب اقدامات پیشگیرانه در برابر گسترش ویروس کرونا تعلیق شده بود.

عربستان پس از آن که مراسم حج تمتع را با حضور محدود 10 هزار زائر مقیم در این کشور برگزار کرد، سپس تصمیم گرفت مراسم عمره را که عملی مستحب است به صورت تدریجی و ابتدا با گروهی از زائران مقیم در این کشور، از سر بگیرد.

عربستان در صورت تایید کم شدن خطر ویروس کرونا، اجازه ورود اتباع خارجی را صادر می نماید و شهروندان عربستانی به همراه زائران خارجی امکان انجام عمره مفرده و ادای نماز های پنج گانه در مسجدالحرام را خواهند داشت. وزیر حج عربستان پیش بینی نموده ظرفیت عمره گزاران در این مرحله روزانه به 20 هزار نفر برسد و جمعیت نمازگزاران روزانه تا 60 هزار نفر افزایش یابد.

وزارت بهداشت عربستان اعلام نموده در آینده براساس وضع ویروس کرونا درباره اتباع کشور هایی که امکان حضور در عمره را خواهند داشت، تصمیم خواهد گرفت.

وزارت کشور عربستان همچنین اعلام نموده زمانی که مراجع ذی صلاح نابودی کامل این ویروس را تایید نمایند در این دوره جمعیت عمره گزاران و نمازگزاران به نسبت 100 درصد ظرفیت مسجدالحرام در مکه و مسجد النبی (ص) در مدینه خواهد رسید. ، باشگاه وبلاگ انجمن گفتگو

منبع: ایران آنلاین

به "پس از 7 ماه درهای مسجد الحرام به روی نمازگزاران باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس از 7 ماه درهای مسجد الحرام به روی نمازگزاران باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید