گلایه های دردناک دختر ملی پوش ایرانی: نمی توانم کنار خیابان دست فروشی کنم!

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، پرافتخارترین کشتی گیر آلیش زن ایران گفت: من دخترم و شرایط این را ندارم که هر کاری انجام بدهم. من که نمی توانم مثل محسن مدهنی بروم و کنار خیابان دست فروشی کنم.

گلایه های دردناک دختر ملی پوش ایرانی: نمی توانم کنار خیابان دست فروشی کنم!

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ انجمن گفتگو، زهرا یزدانی، پرافتخارترین کشتی گیر آلیش زن ایران، از بی توجهی مسئولان ورزش کشور به زنان این رشته گله مند است. به گفته او، تبعیض بین زنان و مردان کشتی گیر آن قدر زیاد است که اصلا آن را به حساب نمی آورند. ناراحتی کشتی گیر وزن منهای 55 کیلوگرم به خاطر نداشتن شغل و پشتوانه اقتصادی است. اینکه با داشتن یک مدال برنز دنیا و دو طلا و نقره آسیا هنوز نتوانسته شغلی برای خودش دست وپا کند.

یزدانی دراین باره می گوید: متأسفانه مسئولان رده بالای ورزش توجهی به کشتی بانوان نمی نمایند و انگار رشته ما را قبول ندارند. من پرافتخارترین دختر کشتی گیر هستم که یک مدال برنز دنیا را دارم و دو مدال طلا و نقره بازی های داخل سالن آسیا. طبق مصوبه ای که برای ورزشکاران مدال آور تصویب شده، من هم باید با این مدال ها استخدام یکی از نهاد های دولتی شوم، اما هر چقدر کوشش می کنم و دنبال کار استخدامی ام می روم به در بسته می خورم. فدراسیون کشتی و آقای علیرضا دبیر، انصافا در این مدت خیلی از من حمایت کردند و پیگیر این بودند که نامه نگاری های امور استخدامی مرا از طرف وزارت ورزش و جوانان انجام دهند. بعد از مدت ها دوندگی معرفی نامه مربوطه را برایم از وزارتخانه دریافتد تا به اداره ورزش و جوانان استان مازندران بدهم که در همین اداره یا یکی از بخش های زیرمجموعه آن استخدام شوم، ولی هیچ توجهی به من نشد. اداره ورزش استان مازندران به من می گوید که مدال بازی های داخل سالن را قبول ندارد. نمی دانم مگر مدال من با مدال بقیه ورزشکاران چه فرقی دارد. جالب اینجاست که من مدال برنز مسابقات دنیای پارسال را هم دارم. آن ها نمی خواهند مرا استخدام نمایند، برایم عذر و بهانه می آورند. بدتر از همه اینکه زحمات و مدال هایی را که گرفتم، زیر سؤال می برند.

خرید سهام شرکت،انتقال تکنولوژی،سرمایه گذاری،استارت آ

خرید سهام شرکت،انتقال تکنولوژی،سرمایه گذاری،استارت آپ

زهرا یزدانی در حالی از عدم پشتوانه ورزش کشور از قهرمانان معترض است که به ماجرای محسن مدهنی، قهرمان کشتی فرنگی نوجوانان دنیا اشاره می نماید؛ همان فرنگی کار جنوبی که چندی پیش انتشار فیلم دست فروشی اش در کنار خیابان سروصدای زیادی به پا کرد. او ادامه می دهد: من دخترم و شرایط این را ندارم که هر کاری انجام بدهم. من که نمی توانم مثل محسن مدهنی بروم و کنار خیابان دست فروشی کنم. من حتی برای دریافت تخفیف شهریه دانشگاه آزاد هم با مسئولان مشکل داشتم. طبق قوانین قهرمانان و مدال آوران مشمول تخفیف شهریه دانشگاه آزاد هستند، اما تا مدت ها نتوانستم از آن استفاده کنم و حالا به تازگی این مشکل حل شده است. کشتی آلیش بانوان هم مثل سایر ورزش ها احتیاج به حمایت وزارت ورزش دارد. ما هم پتانسیل این را داریم که مثل سایر رشته های رزمی در میادین دنیای مدال طلا بگیریم، اما به حمایت احتیاج داریم. علاقه مند به کشتی آلیش در ایران خیلی زیاد است. از سه سال پیش که این رشته رسما مجوز فعالیت گرفته تا به امروز همه استان ها بخش بانوان هیئت های خود را فعال نموده اند. ما حتی زنانی را داریم که مادر هستند و با داشتن بچه تمرین می نمایند. از اینجا به بعد دیگر وظیفه فدراسیون و وزارت ورزش است که به آن بها بدهند. نباید بین مردان و زنان تبعیض قائل شوند. ما هم پابه پای آن ها تمرین می کنیم.

دارنده دو مدال بازی های داخل سالن آسیا این روز ها تمریناتش را انجام می دهد به این امید که اردو های تیم ملی دوباره از سر گرفته شود. هرچند دل و دماغ زیادی برای تمرین کردن هم ندارد: آخرین اردویی که ما داشتیم به پارسال آذر ماه برمی شود که در رقابت های قهرمانی دنیا قزاقستان شرکت کردیم. قرار بود اردو های تیم ملی از بهمن ماه آغاز شود که با آمدن کرونا همه چیز به هم ریخت. از آن زمان تا به الان هیچ تمرینی نبوده و فقط خودمان به تنهایی تمرینات را در خانه هایمان انجام دادیم. البته مسئولان فدراسیون می خواستند در همین ایام اردو ها را برگزار نمایند، اما پیک سوم کرونا شرایط را در خانه کشتی هم بحرانی کرد و تعداد زیادی از مربیان و کشتی گیران تیم ملی مردان مبتلا شدند، برای همین برنامه ها کنسل شد. کشتی آلیش زنان تازه ابتدای راه بود و داشت در مسابقات شرکت می کرد که کرونا آمد. اینکه اردویی نباشد و بخواهی به تنهایی آن هم در خانه تمرین کنی، خیلی سخت است. من در این مدت خیلی کسل و بی انگیزه شدم. امیدوارم دوباره به روز های خوب گذشته برگردیم.

شرق

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "گلایه های دردناک دختر ملی پوش ایرانی: نمی توانم کنار خیابان دست فروشی کنم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه های دردناک دختر ملی پوش ایرانی: نمی توانم کنار خیابان دست فروشی کنم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید