123 محصول برای برطرف نیازهای حوزه کشاورزی عرضه شد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کشاورزی یکی از صنایعی است که گام های برداشته شده در آن برای استفاده از ظرفیت های اکوسیستم فناوری و نوآوری چندان کاربردی و اثرگذار نبوده است.

123 محصول برای برطرف نیازهای حوزه کشاورزی عرضه شد

صنعتی که در جهان به سمت هوشمندی و اتقای بهره وری با یاری فناوری های نوین حرکت نموده است اما در ایران با وجود همه توانمندی های دانشی و تخصصی؛ هنوز شرکت های دانش بنیان چندان رغبتی برای ورود به این عرصه ندارند. هرچند که کوشش کارگزاران فناوری در این زمینه به شناسایی و معرفی 123 محصول فراوریی در عرصه کشاورزی به متقاضیان منجر شده است؛ اما این تعداد بسیار کمتر و ناچیزتر از نیازی است که این صنعت دارد.

سورنا ستاری معاون پیشین علمی و فناوری رئیس جمهوری بارها اعلام نموده بود که چالش های کشاورزی تنها با فناوری برطرف می گردد و باید این نکته در راستا حرکت به سمت تحقق کشاورزی همزیست با فناوری مورد توجه باشد که ظرفیت آب و محیط زیست و خاک محدود است و تنها ظرفیت نامحدود، نوآوری و فناوری است که باید در کشاورزی منظور و امنیت غذایی کشور حفظ گردد.

شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همین دلیل و برای یاری به تحقق کشاورزی مدرن با بهره وری بالاتر و بهینه تر با یاری کارگزاران خود اقدام به جذب طرح ها و محصولات فناورانه و نوآورانه و معرفی آنها به بازار هدف نموده است. محصولاتی بومی که با توانمند شرکت های دانش بنیان و سرآمدان علمی و فناوری کشور به فراوری رسیده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "123 محصول برای برطرف نیازهای حوزه کشاورزی عرضه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "123 محصول برای برطرف نیازهای حوزه کشاورزی عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید