5 مشکل دنیا مارول که با قراردادهای نو بازیگران حل می گردد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، وقتی که دنیای سینمایی مارول برای اولین بار به وجود آمد، برنامه بزرگ این استودیو برای دنیاهای مشترک این بود که بازیگرانش را متقاعد کند تا قراردادهایی برای چندین فیلم امضا نمایند. به نظر می رسد با قراردادهای تازه این استودیو، چندین مشکل فاز 4 دنیای سینمایی مارول حل گردد.

5 مشکل دنیا مارول که با قراردادهای نو بازیگران حل می گردد

برای مثال ساموئل ال جکسون و سباستین استن قرارداد 9 فیلم را امضا کردند در حالی که رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز و کریس همسورث با امضای قرارداد 6 فیلم برای رهبری دنیای سینمایی مارول و مجموعه انتقام جویان موافقت کردند. با این حال دوره این قراردادهای طولانی و دلهره آور مارول گذشته است.

قراردادهای بازیگری که استودیوی مارول استفاده می کرد، اساسا یک بازیگر را به مدت یک دهه در دنیای سینمایی مارول مشغول نگه می داشت. زیرا مارول قصد حضور در برنامه های تلویزیونی، فراوری دنباله فیلم ها و پیش درآمدها را داشت. اما حالا که دنیای سینمایی مارول تمرکزش را روی دسته تازهی از قهرمانان معطوف نموده، ستارگانی مانند بری لارسون، بندیکت کامبربچ، سیمو لیو و اسکار ایزاک با قراردادهای متفاوتی فعالیت می نمایند. آنها اسیر قراردادهایی که به استودیوی مارول اجازه می دهد از آنها برای حضور در هر یک از فیلم ها و برنامه های تلویزیونی آینده استفاده کند، نشده اند. در عوض مارول تمرکز خود را روی قراردادهای کوتاه تر گذاشته است.

به عنوان مثال قرارداد اسکار ایزاک فقط شامل حضور در یک فصل از شوالیه ماه بود. بنابراین اگر استودیوی مارول قصد ساخت فصل دوم این مجموعه یا فیلمی با حضور شخصیت شوالیه ماه را داشته باشد، باید دوباره با اسکار ایزاک مذاکره کند. این تغییری بزرگ در دنیای سینمایی مارول است. ممکن است به نظر هواداران این تصمیم خوب نباشد، اما با وجود اینکه این قراردادها اطمینان می دادند که شخصیت ها و بازیگران خاصی در حماسه بی نهایت حضور خواهند داشت، مسائل دیگری برای استودیوی مارول، دنیا های مشترک و حتی بعضی هواداران نیز ایجاد می کردند. استفاده از قراردادهای کوتاه تر برای مارول بهتر است، زیرا این کار می تواند 5 مشکل دنیای سینمایی مارول را رفع کند.

استفاده از قراردادهای کوتاه تر باعث می گردد بازیگران دنیای مارول بیشتر در دسترس باشند

یکی از مسائلی که با تغییر قرادادهای مارول رفع شده است، عدم در دسترس بودن بازیگران است. طبق قراردادهای قبلی حرفه بازیگران مارول اساسا به این استودیو تعلق داشت. قراردادهایی قدیمی مارول آنتونی مکی یا دان چیدل را ملزم به حضور در بخش های کوچکی از فیلم های فاز 2 می کرد، این به این معنی بود که آنها باید در ارتباط دائمی با مارول باشند. در بعضی موارد استودیوی مارول برای بازیگران برنامه هایی در نظر گرفته بود و روی آنها تسلط قانونی داشت و می توانست آنها را مجبور کند در پروژه های دیگر کار ننمایند.

اگر حضور بازیگری برای ایفای نقش در دنیای سینمایی مارول لازم باشد و او بخواهد کاری خارج از این استودیو انجام دهد، حداقل مسئله ای که ایجاد می نماید این است که نمی تواند زمان بندی اش را با سایر افراد حاضر در پروژه هماهنگ کند. فیلم شناسی رابرت داونی جونیور گواه این موضوع است. او به جز ایفای نقش مرد آهنی، نزدیک به یک دهه فعالیت دیگری انجام نداد. به لطف قراردادهای کوتاه تر مارول، این مشکل از بین می رود. بازیگران آزادی عمل بیشتری برای فعالیت در پروژه های مختلف خواهند داشت و می توانند نقش هایی را که احتیاج به تغییر فیزیکی و جسمی دارند بر عهده بگیرند.

برای مثال وایات راسل پس از بازی در سریال فالکون و سرباز زمستان، توانست عضله هایی را که برای ایفای نقش یکی از ماموران ایالات متحده ساخته بود از بین ببرد و به بازی در زیر پرچم بهشت بپردازد. بعلاوه بازیگران دیگر مجبور به انتخاب بین حضور در دنیای سینمایی مارول و حضور در سایر مجموعه ها نیستند. کیت هرینگتون در دنباله ای از سریال بازی تاج و تخت که در خصوص جان اسنو است ایفای نقش می نماید. این مجموعه در شبکه اچ بی او به نمایش در می آید، با این وجود او توانسته است در نقش شوالیه سیاه در فیلم جاودانگان، فعالیت خود در دنیای سینمایی مارول را آغاز کند. نقش اصلی او در سریال اچ بی او، می تواند آینده شوالیه سیاه در دنیای سینمایی مارول را محدود کند، با این حال این پروژه پروژه ای است که اگر هرینگتون با مارول قرارداد طولانی مدت بسته بود ساخته نمی شد.

قراردادهای قبلی مارول از اثبات مرگ شخصیت های دنیای سینمایی جلوگیری می کردند

قراردادهای تازه مارول به این دنیای سینمایی یاری می نمایند تا مشکل قدیمی مربوط به مرگ شخصیت ها را رفع کند. برنامه های بلند مدت دنیای سینمایی مارول و نقشه راهی که آنها برای آینده در نظر می گرفتند مدت ها یک نقطه قوت حساب می شد. اما بعضی موضوعات برای بسیاری از هواداران قابل پیش بینی بود. برای مثال بسیاری از مرگ مرد عنکبوتی و پلنگ سیاه در انتقام جویان: جنگ بی نهایت انتقاد کردند، زیرا معین بود که این اتفاق سرانجام سفر آنها در دنیای سینمایی مارول نخواهد بود.

قراردادهای بازیگران بعلاوه به هواداران یاری می کرد تا بدانند آیا بعضی از شخصیت ها واقعا مرده اند یا خیر؟ در کل این موضوع به این معناست که با این برنامه آنها می توانستند بفهمند که شخصیت های خاصی نمی میرند. باور اینکه خطری واقعی شخصیت مرد آهنی را قبل از اکران انتقام جویان: سرانجام بازی تهدید می نماید، به لطف قراداد بزرگ رابرت داونی جونیور کمی دشوارتر بود. قراردادهای تازه مارول در غیرقابل پیش بینی بودن مرگ شخصیت ها پیروز عمل نموده اند. زیرا معین نیست اسکارلت ویچ در دکتر استرنج در چنددنیای دیوانگی زنده می ماند یا خیر؟ زیرا الیزابت اولسن به طور رسمی برای حضور در چندین فیلم دیگر قراردادی امضا ننموده است.

تغییر قرادادهای مارول باعث می گردد بازیگران به نقش هایی که به آن ها علاقه ندارند پایبند نشوند

یکی دیگر از مزایای تغییر قرارداد مارول این است که بازیگران دیگر اسیر نقش هایی که به آنها علاقه ندارند نمی شوند. در حالی که بیشتر بازیگران دنیای سینمایی مارول از حضور در این نقش ها لذت می برند، اما بازیگرانی نیز هستند که به نقش خود علاقه چندانی ندارند. برای مثال هوگو ویوینگ به دلیل گریم های سنگین از بازی در نقش جمجمه قرمز متنفر بود. یا ناتالی پورتمن به دلیل اینکه شخصیت جین فاستر خط داستانی معینی نداشت از آن ناراضی بود. هردوی این بازیگرها قراردادهایی داشتند که می توانست به این معنی باشد که مارول می تواند هر موقع که علاقه داشت آنها را بازگرداند. استودیوی مارول در نهایت بازیگران ناراضی را مجبور به بازگشت نکرد، اما به لطف قراردادهای تازه این موضوع کمتر پیش خواهد آمد.

البته روی دیگری از سکه هم وجود دارد. بازیگرانی که قصد دارند بازی در نقش های ابرقهرمانی را ادامه ندهند، اکنون می توانند راحت تر از مجموعه فیلم ها خارج شوند. ستارگان بزرگی مثل کریس ایوانز، کریس همسورث و جرمی رنر قبلا از خستگی روزافزون بازی در این نقش ها صحبت نموده بودند. حتی تام هالند نیز گفت ممکن است پس از بازی در مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، که ششمین حضور او به عنوان مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول است، این شخصیت را کنار بگذارد. با این حال هر یک از آنها نقش های مهمی برای بازی داشتند و مارول نیز توانست راه هایی پیدا کند که آنها برای بازگشت هیجان زده شوند و بتوانند به خوبی به تعهدات کاری خود عمل نمایند. از آنجایی که قراردادهایی مبنی بر بازی در 6 یا 9 فیلم دیگر وجود ندارند، استودیوی مارول می تواند موقعیت بهتری برای بازیگران ناراضی ایجاد کند تا آنها نقش های خود را بپذیرند.

قراردادهای تازه روایت های داستانی را بهبود می بخشند

قراردادهای تازه مارول به خلق داستان هایی بهتر برای دنیای سینمایی مارول و شخصیت های آن یاری می نمایند. بدون داشتن تعهد قراردادی برای بازگشت، بازیگران براساس نحوه حضور شخصیت هایشان و داستانی که در آن نقش دارند، ترغیب به بازگشت خواهند شد. استودیوی مارول قبلا توانسته با روشی مشابه در بازگرداندن شخصیت مرد آهنی پیروز گردد. اولین قرارداد رابرت داونی جونیور با مارول پس از فیلم انتقام جویان: عصر اولتران به سرانجام می رسید. این به این معنی بود که مارول باید او را برای حضور در فاز 3 متقاعد می کرد.

اینجا جایی بود که برادران روسو برای اولین بار ایده آرک تونی استارک را با داونی در میان گذاشتند که با کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی آغاز می شد، با انتقام جویان: جنگ بی نهایت اوج می گرفت و در نهایت با انتقام جویان: سرانجام بازی به سرانجام می رسید. بیشترا موافق هستند که روایت های داستانی دنیای سینمایی مارول برای مرد آهنی عالی بود و دلیل آن داشتن یک برنامه کلی و هیجان داونی برای ایفای این نقش بوده است. مارول اساسا او را وادار کرد که تا با یک قرارداد کوتاه تر شامل 3 فیلم موافقت کند، بنابراین شواهدی وجود دارند که نشان می دهند قراردادهای کوتاه بازیگران تازه دنیای سینمای مارول می توانند به خلق داستان هایی استثنایی برای شخصیت های مختلف یاری نمایند.

قرادادهای تازه ستارگان بزرگ را برای ایفای نقش در دنیای سینمایی مارول نمی ترسانند

ایجاد قراردادهای تازه از مسئله ای که دنیای سینمایی مارول در خصوص ترساندن بعضی ستاره ها داشته است جلوگیری می نماید. واکین فینیکس در نقش دکتر استرنج یکی از این موارد است. او سال ها پیش قرار بود نقش دکتر استرنج را به دست بیاورد، اما به دلیل قراردادهای طولانی مدت و تعهد چند فیلمی خود را کنار کشید. حتی کریس ایوانز نیز گفت که مدت زمان قراردادش برای ایفای نقش کاپیتان آمریکا تقریبا باعث شد که او از این نقش صرف نظر کند. با قراردادهای کوتاه تر استودیوی مارول موقعیت بهتری برای جذب ستاره های بزرگ خواهد داشت.

برای مثال اگر شوالیه ماه یکی از اولین پروژه های مارول، همراه با قراردادی طولانی مدت مبنی بر حضور در 9 پروژه بود، شاید اسکار ایزاک حضور در آن را قبول نمی کرد. اما او حالا از ایفای نقش های متفاوت مارک اسپکتور شادمان است. تغییرات قراردادهای دنیای سینمایی مارول به این معنی است که ستارگان بدون داشتن نگرانی در خصوص آینده کاری خود، می توانند به مارول بپیوندند.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 مشکل دنیا مارول که با قراردادهای نو بازیگران حل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مشکل دنیا مارول که با قراردادهای نو بازیگران حل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید