93 سال پیش؛ تصاویر نو رنگی شده از سقوط وال استریت

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، تقریباً 100 سال پس از سقوط بازار سهام در سال 1929، که به سقوط وال استریت نیز معروف است، تصاویر رنگی جدیدی منتشر شده است که عذاب و ویرانی مردم آمریکا را به نمایش می گذارد، زیرا آن ها متوجه شدند که بازار سهام سقوط نموده است و آن ها بیشتر سرمایه خود را از دست داده اند.

93 سال پیش؛ تصاویر نو رنگی شده از سقوط وال استریت

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، در 29 اکتبر 1929 - 93 سال پیش - ایالات متحده آمریکا شدیدترین سقوط بازار سهام را که تا به حال دیده بود تجربه کرد، که باعث شکست هزاران نفر شد و رکود بزرگی را رقم زد.

در سال های پس از جنگ جهانی اول، معروف به دهه 20 خروشان، آمریکا شکوفا شد، مردم از زمین های کشاورزی به شهر ها هجوم آوردند، صنعت خودرو در حال رونق بود، موسیقی جاز محبوبیت پیدا کرد، مردم آغاز به پوشیدن لباس های متفاوت کردند و سبک زندگی تازهی از ثروت، رفاه، خوش بینی، تجمل گرایی و مهمانی گری سرتاسر آمریکا را فرا گرفت.

در همان زمان، اقتصاد آمریکا در حال رونق بود. بر اساس آمار منتشر شده کل ثروت این کشور بین سال های 1920 و 1929 بیش از دو برابر شد - و بسیاری از افراد ثروت تازه پیدا شده خود را برداشته و در بازار سهام سرمایه گذاری کردند. با این حال، در آگوست 1929، زمانی که بانک فدرال رزرو نیویورک نرخ بهره را از پنج به شش درصد افزایش داد، اوضاع تغییر کرد که باعث وحشت سرمایه گذاران شد.

انبوهی از مردم برای برداشت وجوه خود به بانک ها هجوم بردند، اما سرمایه گذاران نتوانستند پول خود را برداشت نمایند، زیرا مقامات بانک آن را در بازار سرمایه گذاری نموده بود.

در 28 اکتبر، میانگین صنعتی داوجونز نزدیک به 13 درصد سقوط کرد و روز بعد، 12 درصد دیگر سقوط کرد، رویدادی که به عنوان یکی از بدترین سقوط های مالی در تاریخ ایالات متحده شناخته شد.

میلیارد ها دلار از دست رفت و سرمایه هزاران سرمایه گذار را از بین برد. پس از آن رویداد، آمریکا به سمت رکود بزرگ، عمیق ترین و طولانی ترین رکود مالی در تاریخ، رو به پایین رفت.

عکس های تازهی از روز سقوط بازار سهام در سال 1929 منتشر شده است که نشان می دهد مردان و زنان وحشت زده به این واقعیت دست پیدا نموده اند که بیشتر پولی که سرمایه گذاری نموده اند دیگر از بین رفته است.

بعضی از عکس ها جمعیتی نگران نماینده را در خارج از بانک های مختلف در سراسر آمریکا در روز سقوط نشان می دهند، در حالی که بعضی دیگر عواقب بعد از این رویداد را به تصویر می کشند.

یک تصویر نشان می دهد که والتر هادسون رئیس بانک، کوشش می نماید تا جمعیت وحشت زده ای را که در سال 1932 در بانک او حضور دارند، آرام کند.

در آن موقع بسیاری از مردم خانه های خود را از دست دادند. خانواده ها در جستجوی کار از هم جدا شدند؛ و مردم اغلب گرسنه بودند. کارخانه ها تعطیل شدند، آسیاب ها و معادن متروکه شدند و تجارت و نیروی کار به طور یکسان هر دو با مشکل جدی روبرو بودند.

در اوج رکود در سال 1933، 24.9 درصد از کل نیروی کار آمریکا - 12 میلیون نفر - بیکار بودند.

منبع: فرارو

به "93 سال پیش؛ تصاویر نو رنگی شده از سقوط وال استریت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "93 سال پیش؛ تصاویر نو رنگی شده از سقوط وال استریت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید