آخرین هفته خروج نیروهای آمریکایی پس از تهاجم 20 ساله به افغانستان

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، شبکه سی ان ان گزارش داد که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان طی چند روز آینده تکمیل می گردد و به همین علت این هفته روزهای حیاتی برای دولت بایدن به منظور سرانجام دادن به طولانی ترین جنگ این کشور است.

آخرین هفته خروج نیروهای آمریکایی پس از تهاجم 20 ساله به افغانستان

پایگاه اینترنتی سی ان ان نوشت: یک هزار نیرو برای تامین امنیت دیپلمات ها در سفارت آمریکا در کابل باقی خواهند ماند.

پیش از این خبرگزاری آسوشیتدپرس، تعداد سربازان آمریکایی که بعد از تکمیل خروج در افغانستان قرار بود بمانند را 650 تن اعلام نموده بود.

سی ان ان بعلاوه به نقل از یک منبع ارشد دولت آمریکا نوشت: هنوز معین نیست که بعد از خروج آمریکا نیروهای ناتو چه مدت در افغانستان باقی خواهند ماند.

یک مقام دفاعی هم به سی ان ان گفت: این هفته می تواند هفته مهمی در خروج و سرانجام فرایند بازگشت به عقب باشد.

گزارش سی ان ان در حالی منتشر می گردد که جان کربی سخنگوی پنتاگون سه شنبه شب درباره تحولات افغانستان به وبلاگ انجمن گفتگو گفت: خشونت ها بالا است. همه ما از شرایط امنیتی در آنجا اطلاع داریم. طالبان کماکان به مراکز مختلف حمله می نماید، اما نمی خواهم به ارزیابی های اطلاعاتی اشاره کنم.

وی اظهار کرد : چیزی که مایلیم شاهد آن باشیم بازگشت طالبان به فرایند صلح به شکل باورپذیر است. اقدامات طالبان، با این شرایط مغایرت دارد.

این مقام وزارت دفاع آمریکایی توضیح داد هر تعداد نیروهای آمریکایی که پس از خروج کامل در افغانستان بمانند، برای محافظت از دیپلمات های ما و حفظ توانایی ما برای حضور دیپلماتیک در آنجاست.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید هم روز سه شنبه گفت: تصمیمی که رئیس جمهوری در خصوص خروج نیروها از افغانستان اتخاذ نموده با نظر وی در طول 20 سال گذشته سازگار است.

این مقام کاخ سفید بار دیگر بر اجرای جدول زمانی خروج نیروهای آمریکایی تا سپتامبر از افغانستان تاکید نمود.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "آخرین هفته خروج نیروهای آمریکایی پس از تهاجم 20 ساله به افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین هفته خروج نیروهای آمریکایی پس از تهاجم 20 ساله به افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید