آشنایی با انواع قهوه ها Coffee

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، قهوه آن قدر نوشیدنی پر رمز و رازی است که صحبت درباره آن بسیار زیاد است و بخش اصلی جزییات شکل گرفته پیرامون آن را هم باید از ایتالیایی ها سراغ گرفت.در این مقاله از وب سایت گردشگری خبرنگاران شما را با انواع قهوه آشنا خواهیم کرد . در ادامه مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با انواع قهوه ها Coffee

بلیط هواپیما در طاهاگشت

قَهوه نوعی نوشیدنی رایج است که از دانه های بوداده و آسیاب شدهٔ گیاه قهوه به دست می آید. گیاه قهوه بومی مناطق نیمه گرمسیری آمریکا و بعضی از جزایر جنوب و جنوب شرق آسیا است، این گیاه از آفریقا به سایر نقاط دنیا پراکنده شد و در حال حاضر در بیش از 70 کشور کشت می شود که در درجهٔ اول مناطق استوایی آمریکا، جنوب شرقی آسیا، هند و آفریقاست، هنگام رسیدن میوهٔ گیاه قهوه، دانه های قهوه را برداشت و فرآوری می نمایند. دانه های قهوهٔ خشک شده به درجات مختلف برشته می شوند، بسته به عطر و طعم مورد نظر، درجه بندی های مختلفی برای این محصول در نظر گرفته شده است، قهوه کمی اسیدی است و می تواند به علت داشتن کافئین بالا موجب تحریک انسان شود.

قهوه ترک

قهوهٔ ترک (قهوه) شیوه ای برای سرو قهوه است. دانه های برشته شده و سپس کاملاً پودر شدهٔ قهوه در قهوه جوش جوشانده و در فنجان سرو می شوند. دانه های پودر شدهٔ قهوه در فنجان می توانند ته نشین شوند و برای طعم دادن به قهوه از شکر استفاده می شود. این شیوهٔ سرو قهوه در خاورمیانه، شمال آفریقا، قفقاز و بالکان دیده می شود.

قهوه فرانسه

قهوه فرانسه، قهوه ای ملایم است، برای تهیه قهوه فرانسه حتما باید از فرنچ پرس استفاده شود. تهیه قهوه با فرنچ بسیار کار ساده ای است، کافی است دقایقی را برای تهیه قهوه ای خوش طعم و خوش عطر در خانه یا هر جای دیگری صرف کنید! قهوه آسیاب شده این ابزار کمی درشت تر از اسپرسو می باشد و محصول نهایی، قهوه ای نسبتا غلیظ همراه با روغن قهوه است. این روغن به دلیل استفاده نکردن از فیلتر کاغذی در فرنچ پرس، از بین نمی رود.

اسپرسو

اسپرسو (به ایتالیایی: Espresso) نوعی قهوهٔ غلیظ است که در اوایل قرن بیستم در تورین ایتالیا ابداع شده است. اسپرسو با عبور دادن آب نزدیک به نقطه جوش با فشار زیاد از میان دانه های آسیاب شده قهوه تهیه می شود. اسپرسو دارای غلظت بالاتری از مواد محلول و معلق جامد است.اسپرسو پایه بعضی از نوشیدنی ها مانند کافه لاته، کاپوچینو، کافه ماکیاتو، کافه موکا و کافه آمریکانو است. در تهیه کاپوچینو حتماً اسپرسو را به کار می برند ولی در تهیه کافه لاته این امر ناگزیر نیست. میزان کافئین موجود در اسپرسو در واحد حجم از سایر نوشیدنی ها بیشتر است و به این دلیل هم هست که اکثر اوقات در مقیاس های کوچک سرو می شود. یک اسپرسو 60 میلی لیتری دارای 80 الی 150 میلی گرم کافئین است در حالیکه یک قهوه معمولی با حجم 240 میلی لیتر داری 95 الی 200 میلی گرم کافئین است.

قهوه دمی

قهوهٔ دمی، قهوه فیلترشده (انگلیسی: Brewed coffee) یا دم کردن به روش چکاندن روش قهوه سازی است که در آن آب را بروی قهوهٔ برشته شدهٔ خردشده می ریزند و آب و قهوه از فیلتر عبور می نمایند و در ظرف پائینی قهوه دم شده بدست می آید.رفیلتر قهوه در سال 1908 توسط متیلا بنتر آلمانی اختراع شد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول

به "آشنایی با انواع قهوه ها Coffee" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با انواع قهوه ها Coffee"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید