احتمال اثربخشی واکسن کوو ایران برکت بر رویه سویه های مختلف ویروس کرونا

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، مدیر گروه تحقیقات فراوری واکسن کووایران برکت درباره اندازه اثربخشی واکسن بر روی انواع ویروس های موجود کرونا توضیحاتی داد.

احتمال اثربخشی واکسن کوو ایران برکت بر رویه سویه های مختلف ویروس کرونا

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو به نقل از وبلاگ انجمن گفتگو، حسن جلیلی مدیر گروه تحقیقات فراوری واکسن کووایران برکت اظهار کرد: از نظر آزمایشگاهی ما سرم خون افرادی که واکسن برکت دریافت کردند را گرفتیم و آزمایش شد که این واکسن بر روی سویه انگلیسی واکسن کرونا موثر است.

او با بیان اینکه در خصوص سایر سویه ها مانند آفریقایی، هندی، برزیلی و... تا به امروز آزمایشی انجام نشده است، گفت: علت اینکه آزمایشی در این سویه ها انجام نشده این است که تا به امروز این سویه ها به دست ما نرسیده است.

جلیلی اضافه کرد: طبعیتا به محض اینکه به دست ما برسد آزمایش آن را انجام خواهیم داد.

مدیر گروه تحقیقات فراوری واکسن کووایران برکت اعلام کرد: با توجه به اینکه واکسن سینوفارم چینی پلتفرمی شبیه به پلتفرم واکسن کووایران برکت دارد سازندگان آن در مقالات و ژورنال های معتبر اعلام کردند که این واکسن بر روی سویه های تازه موثر است و آن ها را خنثی نموده است.

او توضیح داد: ما هم امیدواریم با توجه به اینکه پلتفرمی یکسان با واکسن سینوفارم داریم این نگرانی را نداشته باشیم و واکسن ما علیه انواع ویروس موثر باشد.

منبع: جام جم آنلاین

به "احتمال اثربخشی واکسن کوو ایران برکت بر رویه سویه های مختلف ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال اثربخشی واکسن کوو ایران برکت بر رویه سویه های مختلف ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید