این دارو از سوی سازمان دارو و غذای آمریکا برای درمان کرونا تأیید شد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، خبرنگاران : شرکت سازنده داروی رمدسیویر اعلام نموده سازمان دارو غذای آمریکا استفاده از این دارو برای درمان بیماری کووید-19 را تأیید نموده است.

این دارو از سوی سازمان دارو و غذای آمریکا برای درمان کرونا تأیید شد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو به نقل از فارس، سازمان دارو و غذای آمریکا بامداد آدینه (به وقت تهران) استفاده از داروی رمدسیویر برای درمان کووید-19 (بیماری کروناویروس-2019) را تأیید کرد.

شرکت داروسازی گیلیاد که سازنده این دارو با نام تجاری وکلاری است بامداد آدینه این خبر را اعلام نموده است.

شبکه خبری سی ان ان نوشته این نخستین دارویی است که استفاده از آن برای درمان کووید-19 مورد تأیید قرار می گیرد.

شرکت گیلیاد در بیانیه ای اعلام نموده است: در ایالات متحده، داروی وکلاری برای بیماران بزرگسال و بچه ها (افراد 12 سال و بالا، با وزن حداقل 40 کیلوگرم) نیازمند بستری مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: وکلاری باید صرفاً در بیمارستان یا در محیط های درمانی که قادر به ارائه مراقبت های ویژه در مقایسه با مراقبت های سرپایی هستند مورد استفاده قرار گیرد.

چند ماه قبل، نتایج مطالعه ای که با حمایت اقتصادی سازمان جهانی بهداشت اجرا شده بود نشان داد رمدسیویر کمکی به زنده ماندن یا حتی بهبودی سریعتر مبتلایان نمی نماید. با وجود این، نتایج حاصل شده در مطالعه ای که در آمریکا اجرا شده بود نشان می داد که این دارو زمان بهودی برای بعضی از بیماران کوتاه می نماید.

چند ماه پیش منابع خبری گزارش داده بودند آمریکا 500 هزار دوز از این دارو که معادل کل فراوری پیش بینی شده شرکت گیلیاد برای ماه جولای و 90 درصد از ظرفیت فراوری آن برای ماه های اوت و سپتامبر است را خریداری نموده است.

الکس آزار، وزیر بهداشت آمریکا گفته بود که واشنگتن به توافقی شگفت آور دست پیدا نموده تا اطمینان حاصل کند مردم این کشور به داروی مبارزه با کرونا دسترسی خواهند داشت.

منبع: اقتصادنیوز

به "این دارو از سوی سازمان دارو و غذای آمریکا برای درمان کرونا تأیید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دارو از سوی سازمان دارو و غذای آمریکا برای درمان کرونا تأیید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید