خبرنگاران انتقال تجربیات محیط زیستی محور تعامل ایران و نروژ

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، تهران- خبرنگاران- شهردار تهران در ملاقات با سفیر نروژ خواهان همکاری با این کشور برای استفاده از انرژی های پاک مانند ساخت سلول های خورشیدی و خودروهای برقی شد و سفیر نروژ هم در این ملاقات با تاکید بر تاثیر تحریم ها علیه ایران از انتقال تجربیات محیط زیستی میان دو کشور استقبال کرد.

خبرنگاران انتقال تجربیات محیط زیستی محور تعامل ایران و نروژ

به گزارش روز سه شنبه شهرداری تهران، پیروز حناچی، در این ملاقات با اشاره به شرایط سیستم حمل و نقل عمومی تهران گفت: شهرداری تهران به دنبال برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی مانند تاکسی ها، اتوبوس ها و همچنین موتورسیکلت هاست همچنین توسعه قطار شهری که در حال حاضر نیز 250 کیلومتر از آن ساخته شده است هم مگاپروژه تهران است.

شهردار تهران اضافه کرد: یکی از چالش های کوتاه مدت تهران در زمینه مترو تامین واگن است چرا که در شرایط غیر کرونایی مترو تهران 2 میلیون و 200 هزار مسافر را جابجا می نماید و می تواند این ظرفیت را با افزایش واگن ها بیشتر کند.

همچنین حناچی درباره شرایط کرونا در کشور هم گفت: ایران تا به امروز سه موج کرونا را تجربه نموده و هم اکنون در بعضی از نقاط کشور شاهد خیزش موج چهارم است اما به طور کلی می توان گفت این بیماری در کشور کنترل شده است.

در ادامه این ملاقات سیگوالد هاوگه، سفیر نروژ با اشاره به سوابق رابطه این کشور با ایران گفت: دو کشور نروژ و ایران در زمینه های مختلف با هم ارتباط خوبی داشتند اما کشور من در حال حاضر تمایل دارد با شهرداری تهران در زمینه آلودگی های هوا و خاک به عنوان چالش های محیط زیستی همکاری کند.

وی اضافه کرد: تهران یکی از کلان شهرهایی است که به باور ما می تواند رهبری مبارزه با آلودگی و چالش های زیست محیطی را به عهده بگیرد مخصوصا که شهرداری تهران در زمینه محیط زیست دغدغه دارد و به فکر حل آلودگی شهر تهران است.

هاوگه اعلام کرد: نروژ در زمینه برقی کردن ناوگان حمل و نقل شهری و ساخت پنل های خورشیدی تجربیات خوبی داشته و تمایل دارد این تجربیات را به تهران منتقل کند.

سفیر نروژ با اشاره به پویش سه شنبه های بدون خودرو و دوچرخه سواری شهردار تهران گفت: من به تازگی در تهران شروع به کار نموده ام و یک بار هم با شهردار تهران دوچرخه سواری کردم، در زمینه برطرف آلودگی و مسائل زیست محیطی مذاکراتی با مقامات ایران داشته ام و به همین دلیل تمایل دارم که با شهرداری تهران نیز در این زمینه گفت وگوهایی داشته باشیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران انتقال تجربیات محیط زیستی محور تعامل ایران و نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقال تجربیات محیط زیستی محور تعامل ایران و نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید