آنالیز مدل های شیوع کووید-19

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، انجمن فیزیک ایران یک همایش نیم روزه با عنوان شیوع کووید-19: مدل ها و چالش ها را برگزار می نماید.

آنالیز مدل های شیوع کووید-19

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی می توانند نقش مهمی در ارائه ی تصویری هرچه دقیق تر از رفتار همه گیری، و یافتنِ راهکارهایی برای مواجهه با آن داشته باشند. تغییر یا اصلاح رفتارهای اجتماعی و سیاست گذاری ها می تواند مانع از تکرار تجربه ی تلخ آنفلوانزای اسپانیایی (1918-1919) گردد، که موج دوم آن بسیار پرضایعه تر از شیوع اولیه آن بود. این به معنی نجات زندگی هزاران انسان خواهد بود. به همین دلیل، درک کمّی و دقیق این پدیده از اهمیت بنیادین برخوردار است.

در این راستا، انجمن فیزیک ایران یک همایش نیم روزه برخط (online) را با استفاده از تجربیات پژوهشگرانی که در مدل سازی شیوع بیماری ها از جمله کووید-19 صاحب نظرند، برگزار می نماید.

سخنرانان این همایش، یامیر مورنو از دانشگاه زاراگزا اسپانیا، غلامرضا جعفری از دانشکده فیزیک دانشگاه شهید بهشتی، علی اکبر حق دوست از گروه اپیدمیولوژی، آمار زیستی و بهداشت، دانشکده بهداشت پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان و فاخته قنبرنژاد از دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف هستند.

بنا بر اعلام روابط عمومی انجمن فیزیک ایران، این کارگاه مجازی 10 اردیبهشت 1399 از ساعت 15 تا 20 برگزار می گردد و آخرین مهلت ثبت نام در آن 5 اردیبهشت ماه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آنالیز مدل های شیوع کووید-19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مدل های شیوع کووید-19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید