برنامه ریزی کردن یا نکردن در سفر؟ مسئله این است!

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، نکات سفر

افراد به روش ها و شیوه های مختلفی سفر می نمایند. برخی از افراد عادت دارند سفراتشان را از اول تا به آخر کامل از قبل برنامه ریزی نمایند و طبق همان هم جلو بروند در صورتی که بقیه بدون هیچ برنامه ریزی ای سفر می نمایند و در واقع اجازه می دهند تا باد آن ها را به جایی که خواست ببرد! البته اصلا نمی توان گفت که کدام شیوه درست و کدام غلط است و هر کسی باید ببیند که برای او کدام یک بهتر است و اگر می بینید که یکی از آن ها در خصوص شما جواب می دهد، همان را ادامه دهید. البته افرادی هم در این میان هستند که فی ما بین اند یعنی هم برنامه ریزی می نمایند و هم سعی می نمایند تا در طول سفر انعطاف پذیری شان را حفظ نمایند و در صورت لزوم برنامه را تغییر دهند. در این نوشتار خبرنگاران می خواهیم یکی دیگر از نکات سفر را برایتان باز کنیم و نقطه نظر و دیدگاه های هر روش را کاملا باز کنیم.

برنامه ریزی کردن یا نکردن در سفر؟ مسئله این است!

برنامه ریزی کردن

برخی از افراد به طور ذاتی افراد برنامه ریزی هستند اما دوست ندارند تحت هر شرایطی آن برنامه را اجرایی نمایند، یک مثال ساده این موضوع در خصوص ساعت های خوردن غذا است. اگر قصد دارید سفر به شیوه بک پکی را آغاز کنید می توانید به طور کاملا تقریبی، سفر و مسیرتان را پیش بینی کنید تا بتوانید از این طریق مقداری پول و زمان ذخیره کنید و مدت اقامت تان در هر محل را به بیشترین حد ممکن برسانید.

برنامه ریزی: ذخیره پول

وقتی تصمیم می گیرید تا سفر کاملا مالی و به صرفه ای داشته باشید (که مطمئنا همه ما عاشق این نوع سفرها هستیم!) باید برنامه ریزی داشته باشید. باید از قبل در پی روش های حمل و نقل در مقصد بگردید تا بتوانید مقرون به صرفه ترین آن ها را انتخاب کنید، این موضوع مخصوصا در اروپا و کشورهایی که گران هستند، بیشتر باید مورد توجه باشد. می توانید به جای اقامت در هتل های لوکس و گران، سطح توقعتان را پایین بیاورید و در پی اقامتگاه های مقرون به صرفه مثل هاستل ها باشید، در صورت سفر با قطار در پی تخفیف باشید و در صورت خرید بلیط هواپیما هم نوع مقرون به صرفه آن را خریداری کنید.

اگر در کشور و یا شهر مقصد قصد داشتید سرگرمی کنید و یا جاهای دیدنی آن مثلا موزه ها را ببینید در پی روزهای بازدید رایگان موزه باشید. همه این موارد کوچک به شما یاری می نماید تا بتوانید پولتان را ذخیره کنید. پیشنهاد می کنیم حتما مطالب مرتبط با این موضوع را در مجله گردشگری وبلاگ انجمن گفتگو مطالعه کنید. تا حالا در این باره مطالب زیاد و مفیدی نوشته ایم که می توانید مطالعه کنید.

برنامه ریزی: ذخیره زمان

اگر بتوانید مسیرتان را از قبل برنامه ریزی کنید و بدانید که قرار است چطور به کجا بروید، دیگر لازم نیست تا یک شبتان را در شهری که دوست ندارید بمانید (شهرهای بین راهی). البته کاملا موافقیم که برنامه ریزی در این مورد بسی سخت است! یکی از نکات سفر این است که سریعا خود را به شهر مقصد برسانید و در پی جایی برای اقامت بگردید.

برنامه ریزی نکردن: ممکن است تصمیمات لحظه آخری بگیرید

حالا می خواهیم دیدگاه ها افرادی که علاقه چندای به برنامه ریزی کردنم ندارند را ببینیم و دلایل آن ها را بشنویم.

وقتی که سفر می کنید مدام در حال تصمیم گرفتن هستید، به هر حال این موضوع طبیعی است چرا که شما دیگر در زندگی نرمال روزانه تان نیستید. با افراد تازهی دیدار می کنید هر هفته ممکن است جایی را که در آن هستید تغییر دهید، گاهی اوقات هم ممکن است که روزانه این کار را انجام دهید و حتی ممکن است خیلی اتفاقی در طول سفرتان با افراد فوق العاده ای روبرو شوید و بخواهید بقیه سفرتان را در کنار آن ها بگذارنید. اما نمی توانید! چرا؟ چون برنامه ریزی نموده بودید و این موضوع در فهرست برنامه هایتان نبوده است، اما اگر برنامه ای نداشته باشید می توانید این کار را که یک نمونه کوچک و یک مثال بود انجام دهید.

برنامه ریزی نکردن: برنامه ها همواره تغییر می نمایند

کسی هم هست که نظر مخالفی با این موضوع داشته باشد؟ چون چه بخواهیم و چه نخواهیم همواره در هر سفری غیر منتظره هایی اتفاق می افتد و امکان ندارد که همواره چیز دقیقا طبق برنامه ریزی پیش برود. ممکن است اتوبوستان کنسل گردد، حرکت هواپیما با تاخیر روبرو گردد و یا چیزهایی از این قبیل اتفاق بیفتد. در هر صورت باید خودتان را برای این مواقع آماده کنید و به جای استرس وارد کردن های بی جهت به خودتان آن هم در زمانی که کاری از دست شما برنمی آید، فقط استراحت کنید. این هم یکی دیگر از دلایلی است که افرادی که به برنامه ریزی علاقه ای ندارد برای خود می تراشند! این که به جای برنامه ریزی ریلکس باشید و خودتان را با جریان منطبق کنید (البته فقط در سفر!) و اجازه دهید تا اتفاق ها خودشان بیفتند، شما هم سعی کنید تا به برترین روش ممکن آن ها را مدیریت کنید برخی از افراد بر این باورند که افرادی که برای سفرشان برنامه ریزی نمی نمایند، یکی از مهم ترین نکات سفر را رعایت نمی نمایند و انسان های تنبلی هستند در صورتی که آن ها اصلا موافق این باور نیستند و کاملا بر عکس، فکر می نمایند که در پس این بی برنامگی همواره یک اتفاق خوب و هیحان انگیز نهفته است. آن ها برنامه ریزی نمی نمایند تا تجربه ها به سراغشان بیاید و از یک تجربه تازه لذت ببرند.

شما چه فکری دارید؟ اگر چه ممکن است با مزایایی که برای برنامه ریزی کردن و نکردن در سفر گفته شد موافق باشید ولی باید همواره ورژن خود را داشته باشید! یعنی شرایط را بسنجید ببیند کدام یک برای ما بهتر است و کدام یک می تواند سفر خاطره انگیزتری برایتان رقم بزند. گاهی شاید مجبور باشید تا دو شیوه را با هم ترکیب کنید و از دل آن یک چیز بهتر بیرون بیاورید.

منبع: nomadicmatt.com

منبع: الی گشت

به "برنامه ریزی کردن یا نکردن در سفر؟ مسئله این است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی کردن یا نکردن در سفر؟ مسئله این است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید