عظیم ترین خط فراوری نانولوله کربنی دنیا راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، عظیم ترین خط فراوری نانولوله کربنی دنیا با ظرفیت 75 تن نانولوله در سال راه اندازی شد.

عظیم ترین خط فراوری نانولوله کربنی دنیا راه اندازی شد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ انجمن گفتگو، عظیم ترین فراوریکننده نانولوله کربنی دنیا به توان فراوری 75 تن در سال رسید. شرکت اوسی اس آی ال (OCSiAl) عظیم ترین فراوریکننده نانولوله کربنی دنیا، از راه اندازی دومین خط فراوری سنتز نانولوله کربنی خود با ظرفیت 50 تن در سال اطلاع داد. در حال حاضر این کارخانه با عنوان Graphetrin 50 عظیم ترین کارخانه فراوری نانولوله در دنیا بوده که موقعیت این شرکت را در بازار تثبیت می نماید.

این خط فراوری در سال 2019 تست و اجرا شد و اکنون به ظرفیت فراوری سالانه برنامه ریزی شده 50 تن در سال رسیده است.

تقاضای رو به رشد در بازار وجود دارد که یکی از دلایل رشد بازار، وسایل نقلیه الکترونیکی است. اگر قرار باشد تنها بازار خودرو های الکتریکی درنظر گرفته گردد، میزان نانولوله موردنیاز برای باتری های یون لیتیم این خودرو ها در سال 2025 در حدود 250 تن است.

از زمان تاسیس شرکت OCSiAl، به طور دائم، بازار نانولوله های کربنی توسط این شرکت رهبری می گردد، زیرا این شرکت صاحب عظیم ترین فناوری مقیاس پذیر برای سنتز صنعتی نانولوله های کربنی است. اولین خط فراوری نانولوله کربنی این شرکت در سال 2015 با ظرفیت 1.2 تن راه اندازی شد که این میزان ظرفیت از تمام فراوری نانولوله های کربنی از زمان کشف این ماده در سال 1991 تا آن تاریخ فراتر است. با افزایش ظرفیت خط فراوری این شرکت به 75 تن در سال، سهم این شرکت از ظرفیت فراوری دنیای نانولوله کربنی از 90 درصد بالاتر رفت. این شرکت اعلام نمود که این تازه شروع فراوری برای پاسخگویی به تقاضای در حال رشد سریع بازار نانولوله های کربنی است.

در سال 2017، OCSiAl قراردادی برای ساخت کارخانه نانولوله کربنی در لوگزامبورگ امضا کرد. پیش بینی می گردد که خط فراوری با ظرفیت سالانه 100 تن نانولوله کربنی در سال 2023 در این کشور راه اندازی گردد.

OCSiAl شعب ویژه ای در روسیه و چین راه اندازی کرد تا به مشتریان خود خدمات مناسبی ارائه دهد. این شرکت سه کارخانه فراوری کنسانتره در چین و ژاپن دارد و یک خط فراوری نیز به زودی در برزیل راه اندازی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عظیم ترین خط فراوری نانولوله کربنی دنیا راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظیم ترین خط فراوری نانولوله کربنی دنیا راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید