تکثیر ماهی سرخ باله از سوی دانشجوی دانشگاه گیلان

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، ماهی سرخ باله برای اولین بار از سوی دانشجوی دکتری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان تکثیر شد.

تکثیر ماهی سرخ باله از سوی دانشجوی دانشگاه گیلان

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ انجمن گفتگو، ماهی سرخ باله برای اولین بار توسط عرفان اکبری نرگسی دانشجوی دکتری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان تحت راهنمایی دکتر بهرام فلاحتکار عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیلات تکثیر شد.

ماهی سرخ باله (Scardinius erythrophthalmus) یکی از ماهیان با اهمیت تالاب انزلی است که طبق آخرین تحقیقات زیست محیطی جزو ماهیان آسیب پذیر دسته بندی شده است.

از این رو نیاز به بازسازی ذخایر و حفظ جمعیت این گونه با ارزش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از مهمترین روش هایی که امر بازسازی ذخایر و تولید لارو با کیفیت آبزیان را امکان پذیر می کند تکثیر مصنوعی است.

به همین دلیل تکثیر مصنوعی ماهی سرخ باله با استفاده از هورمون های سنتتیک و نرماتیو های تکثیر و پرورش این ماهی تا مرحله رهاسازی به محیط های آبی تهیه شد.

این پژوهش که با همکاری اداره کل شیلات گیلان و مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی شهید انصاری اجرا شده است می تواند کمک شایان توجهی در حفظ نسل این ماهی ارزشمند و برنامه ریزی برای آبزی پروری گونه مذکور نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تکثیر ماهی سرخ باله از سوی دانشجوی دانشگاه گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکثیر ماهی سرخ باله از سوی دانشجوی دانشگاه گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید