حمایت معیشتی سازمان تاکسیرانی از رانندگان کرونایی، ادامه فاصله گذاری در تاکسی ها با چالش روبرو است

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: بسته های حمایتی سازمان تاکسیرانی برای تاکسیرانان مبتلا به کرونا تا زمان بهبود کامل آنها ارسال خواهد شد تا خیال آنها از بابت معیشتشان راحت شود.

حمایت معیشتی سازمان تاکسیرانی از رانندگان کرونایی، ادامه فاصله گذاری در تاکسی ها با چالش روبرو است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری وبلاگ انجمن گفتگو، علیرضا قنادان در نشست خبری که پیش از ظهر امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گشت در خصوص اقدامات سازمان تاکسیرانی در پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: از ابتدای اعلام شیوع کرونا تا به امروز کلیه موارد براساس پروتکل های وزارت بهداشت به اجرا درآمده است.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده در ارتباط با تاکسیرانان برای مقابله با کرونا مطرح نمود: در طرحی که با عنوان پایش سلامت تاکسیرانان انجام شد تلاش شد تا سرعت شناسایی افراد دارای علائم بالا رفته و پس از آن امکان ایزوله دو هفته ای و استراحت آنها فراهم شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران شرح داد: از روز گذشته با همکاری شهروند بسته های کالایی برای این افراد ارسال می شود که شامل اقلام ضروری است و خیال آنها از بابت تأمین معیشت و در خانه ماندن آنها حل می کند. البته همچنان با وجودی که لیست تاکسیرانان هفته اول به وزارت کشور ارسال شده ولی کمک وعده داده شده دولت برای تاکسیرانان عملیاتی نشده است.

قنادان در پاسخ به سؤال خبرنگار وبلاگ انجمن گفتگو در ارتباط با نوع اقلام ارسالی برای تاکسیرانان مبتلا به کرونا نیز گفت: این بسته شامل اقلام خوراکی همچون روغن، برنج، ماکارونی، حبوبات و بسته های بهداشتی شامل دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده است که این حمایت ها تا زمان اطمینان از رفع بیماری در این افراد ادامه خواهد داشت.

وی در ارتباط با آخرین آمار مبتلایان کرونایی در سازمان تاکسیرانی هم گفت: براساس اطلاعات گردآوری شده تا به امروز 302 نفر از آغاز شیوع کرونا مبتلا شده اند که 80 درصد این موارد در نیمه دوم اسفند ماه بوده و میزان ابتلا در هفته های جاری به شدت کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در خصوص مسافرگیری دو نفر در صندلی عقب تاکسی ها اظهار کرد: این اقدام تاکسیرانی پیش از اعلام دولت آغاز شد که بعضاً در مواردی پیشنهاد خود تاکسیرانان بود ولی از 15 فروردین به بعد این موضوع به صورت یک الزام به کلیه خطوط ابلاغ شد.

قنادان درباره عدم رعایت این موارد مسافرگیری دو نفر در صندلی عقب از سوی برخی تاکسیرانان شرح داد: پیاده سازی و تداوم چنین طرح هایی ما را با چالش روبرو می کند زیرا کرایه خطوط تاکسی براساس 4 سرنشین معین شده و این امکان وجود ندارد که ما هزینه سلامت عمومی را از جیب تاکسیرانان پرداخت کنیم.

وی افزود: دو راه برای رفع این چالش وجود دارد یکی این که از انتهای فروردین کرایه یک نفر در صندلی عقب توسط 3 مسافر دیگر پرداخت شود و یا این که این مابه التفاوت از سوی دولت پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران ادامه داد: تداوم چنین طرح هایی با اعمال فشار و اجبار امکان پذیر نخواهد بود.

قنادان درباره اعمال نظارت بر تاکسی های اینترنتی همزمان با شیوع کرونا نیز گفت: اجرای طرح فاصله گذاری در تاکسی های اینترنتی، تلفنی و پایانه ها چالش جدی نیست چون سرویس های آنها غالباً دربستی بوده و بیش از دو مسافر سوار نمی کنند.

4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "حمایت معیشتی سازمان تاکسیرانی از رانندگان کرونایی، ادامه فاصله گذاری در تاکسی ها با چالش روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت معیشتی سازمان تاکسیرانی از رانندگان کرونایی، ادامه فاصله گذاری در تاکسی ها با چالش روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید