خبرنگاران تحقیق دانشمندان کمبریج درباره واکسن مقاوم دربرابر گونه های جدید کرونا

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، لندن - خبرنگاران- دانشمندان دانشگاه کمبریج انگلیس سرگرم تحقیق و فراوری واکسن جدیدی هستند که در برابر گونه های مسری و مرگبارتر ویروس کرونا که اخیرا شایع شده، اثربخش باشد.

خبرنگاران تحقیق دانشمندان کمبریج درباره واکسن مقاوم دربرابر گونه های جدید کرونا

به گزارش روز دوشنبه وبلاگ انجمن گفتگو، دانشمندان این دانشگاه معتقدند که تجمیع واکسن ها در یک محصول، به لحاظ راهبردی اشتباه است؛ چون اگر اشکالی سد راه گردد کل پروژه به فنا می رود.

جاناثان هینی استاد دانشگاه کمبریج در این باره به شبکه بی بی سی گفت: اگر در دنیا فقط یک واکسن ساخته و مسئله ای برای آن ایجاد گردد، پشتیبانی برای آن وجود ندارد.

وی همچنین به ضعف شرکت های داروسازی اشاره نمود و که سطح تقاضای دنیای به حدی زیاد است که فراوری واکسن در توان یک شرکت نیست.

این دانشمند انگلیسی می گوید که تیم او سرگرم تحقیق روی محصولی هستند که بدن انسان را دربرابر گونه های جهش یافته کرونا مقام کند. او امیدوار است که تحقیقات به زودی وارد مرحله آزمایش های بالینی گردد.

شناسایی و شیوع گونه های جدید کرونا باعث نگرانی های جدی دانشمندان و دولتمردان در سراسر دنیا شده است.

انگلیس به تازگی گونه جدیدی را در جنوب شرق این کشور شناسایی نموده که 70 درصد مسری تر و 30 درصد نسبت به گونه اصلی مرگبارتر است. وزیر بهداشت انگلیس می گوید که شیوع این ویروس از کنترل دولت خارج شده است.

دولت از 16 دی ماه گذشته قرنطینه سراسری اعلام نموده و در زمان حاضر تصویر روشنی از چگونگی کاهش محدودیت های کرونایی ندارد. بوریس جانسون با اجرای طرح واکسیناسیون سراسری میخواهد تا کنترل اوضاع را به دست بگیرد. او وعده داده 15 میلیون انگلیسی را تا اواسط ماه جاری میلادی واکسینه کند که تا به امروز به نیمی از این هدف گذاری هم نرسیده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده تا به امروز 106 هزار و 158 نفر در انگلیس جان باخته اند. به این ترتیب انگلیس بعد از آمریکا، برزیل، مکزیک و هند در رتبه پنجم در دنیا بلحاظ شمار قربانیان کرونا قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تحقیق دانشمندان کمبریج درباره واکسن مقاوم دربرابر گونه های جدید کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تحقیق دانشمندان کمبریج درباره واکسن مقاوم دربرابر گونه های جدید کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید