خبرنگاران هاشمی: خبرنگاران در جهت ارتقا و تبدیل به سازمانی هوشمند قرار گرفته است

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، صوفیه - خبرنگاران - مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(خبرنگاران) با اشاره به ضرورت آینده نگری در امر خبر رسانی، به ویژه استفاده از امکانات رسانه های جدید، محصولات خبری چندرسانه ای و هوش مصنوعی بیان کرد که خبرنگاران در راستا ارتقا و تبدیل شدن به سازمانی هوشمند قرار گرفته است.

خبرنگاران هاشمی: خبرنگاران در جهت ارتقا و تبدیل به سازمانی هوشمند قرار گرفته است

سید ضیا هاشمی که روز آدینه در ششمین کنگره دنیای خبرگزاری ها سخن می گفت، اضافه کرد: در برنامه راهبردی وبلاگ انجمن گفتگو، مواردی همچون توسعه فناوری های مرتبط با پردازش زبان طبیعی، پردازش گفتار، پردازش تصویر، پردازش ویدئو، پردازش داده، علم داده، پردازش متن، سامانه های توصیه گر، اطلاع رسانی موبایل و بات گفتگو در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل وبلاگ انجمن گفتگو، مرحله نخست این راهبرد را برنامه ریزی برای ارزشیابی کیفی تولیدات خبری توصیف کرد و در این باره مثال زد که میزان نقل قول از اخبار خبرگزاری و فاصله زمانی میان رخداد و انتشار خبر وبلاگ انجمن گفتگو به وسیله مقایسه داده ها با 20 خبرگزاری و پایگاه اینترنتی اصلی، صورت می گیرد.

وی گفت: این عملیات، همچنین جستجو در فضای وب برای یافتن مواردی که اخبار وبلاگ انجمن گفتگو بدون ذکر منبع مورداستفاده قرار می گیرد را شامل می گردد.

هاشمی دراین باره شرح داد که سامانه توصیه گر وبلاگ انجمن گفتگو می تواند با استفاده از فناوری های اطلاعات و همچنین مرور بازخورد بازدیدنمایندگان، حوزه های مورد علاقه آنان را شناسایی نموده و موضوعات مرتبط را در هنگام جستجو به ایشان پیشنهاد کند.

مدیرعامل وبلاگ انجمن گفتگو گفت: با این وجود افرادی در صنعت هوش مصنوعی و در حرفه اخبار هستند که نسبت به به کارگیری هوش مصنوعی و روبات ها و پیامدهای تهدیدآمیز و غیرقابل کنترل آن هشدار می دهند.

وی سپس بر اهمیت همزیستی انسان-هوش مصنوعی برای مدیریت سازمان های آینده نگر ازجمله خبرگزاری ها تأکید کرد و اضافه کرد: ما وظیفه داریم با هوشیاری از مسیرهای طی نشده سفر کنیم تا آینده ای را تضمین کنیم که در آن ادامه فعالیت خبرگزاری ها توجیه پذیر باشد.

هاشمی توضیح داد: استخدام هوش مصنوعی می تواند از به گل نشستن کشتی خبرگزاری ها جلوگیری کند.

مدیرعامل وبلاگ انجمن گفتگو سپس شرکت نمایندگان را با این سوال روبرو کرد که اگرچه بسیار عالی خواهد بود از هوش مصنوعی در کار اخبار استفاده کنیم، اما آیا این بهره برداری در خلأ رخ می دهد؟ وی در پاسخ به این سوال گفت: ما به مغزهای کارشناس - از نوع انسانی - و مهارت های تخصصی به روز شده برای مدیریت این سامانه ها احتیاج داریم.

هاشمی اضافه کرد: هیچ کس نمی تواند نقش بسیار ارزشمند منابع انسانی در دمیدن روح و جان به سازمان های ما حتی آن هایی را که مجهز به هوش مصنوعی و روبات هستند، نادیده بگیرد.

مدیرعامل وبلاگ انجمن گفتگو سخنان خود را این گونه به خاتمه برد که هوش مصنوعی و روبات ها از بسیاری جهات به ما یاری می نمایند. ولی ما هنوز بسیار با سناریویی که آن ها بتوانند جایگزین روابط میان انسان ها در محیط کار شوند، فاصله داریم.

هاشمی توضیح داد: باید بیش از هر چیز به جنبه انسانی عملیات خبر احترام بگذاریم.

ششمین کنگره دنیای خبرگزاری ها با حضور مدیران خبرگزاری های مطرح دنیا از 130 کشور دنیا در صوفیه پایتخت بلغارستان برگزار گردید. شرکت نمایندگان در این کنگره درباره مهم ترین مسائل و چالش های فراروی خبرگزاری ها در شرایط کنونی بحث و گفتگو کردند.

مدیرعامل وبلاگ انجمن گفتگو که به دعوت رئیس خبرگزاری رسمی بلغارستان (بتا) به صوفیه سفرنموده است، علاوه بر دیدار با همتایان خود از کشورهای مختلف، با مقام های بلغارستانی ازجمله رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و شهردار صوفیه ملاقات نموده است.

کنگره دنیای خبرگزاری ها هر سه سال یک بار برگزار می گردد و این دوره عصر آدینه با سخنان رئیس خبرگزاری بلغارستان به خاتمه رسید.

شبک 1625

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هاشمی: خبرنگاران در جهت ارتقا و تبدیل به سازمانی هوشمند قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هاشمی: خبرنگاران در جهت ارتقا و تبدیل به سازمانی هوشمند قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید