دبیر انجمن اقتصاددانان ایران عنوان کرد: مزاحمت های محلی مانع توسعه بخش معدن است

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، بخشی گفت:مزاحمت های محلی یکی از موانع مهم توسعه یافتگی بخش معدن است که بعضی از سرمایه گذاران را دلسرد نموده است.

دبیر انجمن اقتصاددانان ایران عنوان کرد: مزاحمت های محلی مانع توسعه بخش معدن است

به گزارش خبرنگار ، در حاشیه مراسم ملی روز معدن در دانشگاه امیرکبیر تهران، لطفعلی بخشی دبیر انجمن اقتصاددانان ایران گفت: برای 50 میلیون تن سیمان احتیاج به 200 میلیون تن شن و ماسه داریم. در سال 97 ارزش مواد معدنی 22 میلیارد دلار بوده که 13 میلیارد دلار آن در داخل مصرف شده و اگر معادن فعال نبودند مجبور به واردات این مواد بودیم.

بخشی اضافه نمود: عدم توجه به معادن کوچک، افزایش قیمت سوخت و بهره وری پایین از مسائل درون بخشی بخش معدن است. معدن در ساختار های اداری گیر نموده و با توجه به نفت محور بودن اقتصاد ایران از ظرفیت های این بخش غفلت شده است.

دبیر انجمن اقتصاددانان ایران توضیح داد: اگر روی پروژه های عمرانی در کشور کار کنیم و بخش عمران راه بیافتد بخش معدن نیز به راه خواهد افتاد.

لزوم جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی /توجه ویژه به حوزه صادرات صنایع معدنی

وی اضافه نمود: مزاحمت های محلی یکی از موانع مهم توسعه یافتگی بخش معدن است که بعضی از سرمایه گذاران را دلسرد نموده است. اگر قرار باشد که زیرساخت ها توسعه یابند بخش معدن خواهد توانست که احتیاج های کشور به مواد اولیه را تامین کند.

وی ادامه داد: در منطقه ای قرار گرفته ایم که کشور های همسایه دارای رشد بالا هستند و با توجه به اینکه معدن ندارند، ایران می تواند هاب معدنی منطقه گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دبیر انجمن اقتصاددانان ایران عنوان کرد: مزاحمت های محلی مانع توسعه بخش معدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر انجمن اقتصاددانان ایران عنوان کرد: مزاحمت های محلی مانع توسعه بخش معدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید