رشد 82 درصد پرداخت تسهیلات بانک در 6 ماهه 99

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، بانک مرکزی گفت: تسهیلات پرداختی بانک ها در 6 ماهه سال 1399 به بخش های مالی مبلغ 696 هزار و 720 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مبلع 314 هزار و 580 میلیارد تومانی در دوره مشابه سال قبل معادل 82.3 درصد افزایش داشته است.

رشد 82 درصد پرداخت تسهیلات بانک در 6 ماهه 99

این بانک با ارائه اطلاعات آماری تأکید کرد: این اطلاعات بیانگر هدف دریافت تسهیلات پرداختی در بخش های اقتصادی در 6 ماهه سال 1399 است که سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمامی بخش های اقتصادی در این مدت، مبلغ 422 هزار و 600 م میلیارد تومان معادل 60.7 درصد از کل تسهیلات پرداختی بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 100.1 درصد افزایش داشته و بیش از دو برابر شده است.

براساس این گزارش، سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در 6 ماهه امسال معادل 161 هزار و 340 میلیارد تومان بوده که معادل اختصاص 38.2 درصد از کل منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش همه بخش های اقتصادی است.

همچنین از 212 هزار و 840 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل 75.8 درصد آن در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده که بیانگر توجه و اولویت دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک ها در امسال است.

طبق این گزاش، همچنان باید در تداوم راستا جاری، ملاحظات مربوط به کنترل تورم را درنظر گرفت و همیشه مراقب قدرت دریافت پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود.

بانک مرکزی در این گزارش یادآور شد: در نظام پرداخت تسهیلات بانکی، باید به افزایش توان اقتصادی بانک ها به وسیله افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به راستا صحیح اعتباردهی بانک ها، افزایش بهره وری بانک ها در تأمین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک ها و ترغیب بنگاه های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم درتامین اقتصادی طرح های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه ای مبذول گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "رشد 82 درصد پرداخت تسهیلات بانک در 6 ماهه 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 82 درصد پرداخت تسهیلات بانک در 6 ماهه 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید