صنعاء عدم استقبال از هواپیماهای سازمان ملل را اعلام می کند

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، زکریا الشامی وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن به تبعات چهار سال بستن فرودگاه صنعاء به دست ائتلاف متجاوز سعودی پرداخت.

صنعاء عدم استقبال از هواپیماهای سازمان ملل را اعلام می کند

الشامی گفت: بستن فرودگاه صنعاء منجر به فاجعه انسانی شده که ده ها هزار فوتی بر جای گذاشته و صدها هزار بیمار را تهدید به مرگ می کند.

وی ضمن اعلام اینکه جنایات ائتلاف سعودی، دروغ بودن ادعاهای سازمان ملل مبنی بر بیطرفی را افشا کرد افزود، فرودگاه صنعاء به دلیل تمام شدن سوخت توقف پذیرش پروازهای وابسته به سازمان ملل و بشردوستانه را اعلام خواهد کرد.

اداره فرودگاه بین المللی صنعاء هفته گذشته نیز نسبت به عدم توانایی خود در ارائه خدمات ناوبری هوایی برای استقبال از هواپیماهای سازمان ملل و سازمان های بشردوستانه و امدادی در روزهای آینده به دلیل در شرف پایان بودن ذخایر مشتقات نفتی آن هشدار داد.

در بیانیه صادر شده، آمده بود که با توجه به اقدامات خودسرانه اعمال شده توسط کشورهای ائتلاف متجاوز در جلوگیری از ورود کشتی های حامل مشتقات نفتی، ذخیره گازوئیل و نفت این فرودگاه در شرف اتمام است و مقادیر موجود فقط برای چند روز نیاز کاری را پوشش می دهد.

در این بیانیه تأکید شده شده بود، اداره فرودگاه قادر به کار با ژنراتورها، وسایل نقلیه اطفا حریق و بقیه دستگاه ها و تجهیزات برای ارائه خدمات به هواپیماهای سازمان ملل و سازمان های بشردوستانه و امدادی نیست که روزانه وارد فرودگاه بین المللی صنعا می شوند یا آنجا را ترک می کنند.

با اینکه حدود پانزده کشتی حامل مشتقات نفتی مجوز سازمان ملل برای ورود به بندر الحدیده را دارند، ائتلاف سعودی به آنها اجازه ورود نمی دهد و همین موضوع منجر به بحران سوخت در یمن شده است.

فارس

منبع: گردشبان

به "صنعاء عدم استقبال از هواپیماهای سازمان ملل را اعلام می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء عدم استقبال از هواپیماهای سازمان ملل را اعلام می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید