غربالگری اضطراب 95 درصد از بچه ها خدابنده ای

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، خبرنگاران/زنجان رئیس اداره بهزیستی خدابنده، از غربال گری اضطراب 95 درصد از بچه ها 3 تا 5 ساله بچه ها این شهرستان خبر داد.

غربالگری اضطراب 95 درصد از بچه ها خدابنده ای

عصمت نصیری در گفت وگو با وبلاگ انجمن گفتگو، با اشاره به برخی از خدمات مددکاری ارائه شده از طریق بهزیستی، اظهار کرد: پیگیری امور مددکاری خانواده، ارائه آموزش های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش مهارت های زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت ها، شناسایی داوطلبان، خیرین، معتمدین محلی و حمایت طلبی و ... از جمله خدمات مددکاران در بهزیستی است.

وی با بیان اینکه افرادی که نیازمند حمایت هستند، به مددکاران اجتماعی در بهزیستی مراجعه می کنند تا برای حل مسائل شان کمک بگیرند، افزود: طی 9 ماهه امسال 578 مداخله مددکاری در اورژانس اجتماعی این شهرستان اجرا شده که 296 مورد مربوط به اختلافات خانوادگی است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه یکی از شایع ترین اختلالات دوران کودکی، اختلالات اضطرابی است و اغلب اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص و مداخلات بموقع می شود، افزود: این اختلال در صورت بی توجهی و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی، شغلی فرد، افسردگی و ... خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی خدابنده از غربال گری اضطراب 95 درصد از بچه ها 3 تا 5 ساله بچه ها این شهرستان خبر داد و گفت: تا به امروز 256 کودک در سامانه غربال گری اضطراب ثبت نام کردند و 41 کودک شناسایی شده که دارای اضطراب بودند به مرکز مشاوره معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "غربالگری اضطراب 95 درصد از بچه ها خدابنده ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غربالگری اضطراب 95 درصد از بچه ها خدابنده ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید