مشکل زیرساخت های منطقه طوفان زده تولون در اردبیل رفع شد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، سرپرست معاونت عمرانی استاندار اردبیل گفت: تا عصر امروز مشکل زیرساختی در منطقه طوفان زده تولون گرمی رفع شده و اهالی این منطقه هیچ دغدغه ای از بابت تامین امکانات آب، برق و گاز ندارند.

مشکل زیرساخت های منطقه طوفان زده تولون در اردبیل رفع شد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، مسعود امامی یگانه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در استانداری اردبیل اظهار کرد: ما به همراه مدیران دستگاه های خدمات رسان به ویژه هلال احمر، بنیاد مسکن و کمیته امداد در منطقه طوفان زده و خسارت دیده ولون گرمی حاضر شدیم تا حادثه اتفاق افتاده را در این منطقه از نزدیک مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی اعلام کرد: در کمتر از 20 دقیقه طوفان، تگرگ و شرایط جوی خاص منطقه را فراگرفته و به 35 واحد مسکونی خسارت زده به طوری که 6 واحد مسکونی خسارت کلی دیدند که سکونت در آنها غیرممکن است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار اردبیل به تخریب واحدهای دامی در منطقه و هم چنین خسارت وارده به واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد در تولون اشاره نمود و گفت: قرار شد 25 میلیون تومان وام کم بهره با همکاری بنیاد مسکن در این روستا به صاحبان این واحدها اعطا گردد و 8 میلیون تومان یاری بلاعوض نیز به حادثه دیدگان پرداخت خواهد شد.

امامی یگانه اضافه کرد: کمیته امداد نیز برای خانواده های تحت پوشش خود در این منطقه که دچار خسارت شدند 15 میلیون تومان یاری بلاعوض نموده و مسئولین ساخت این واحدها را به همراه خرید تجهیزات و امکانات اولیه زندگی انجام می دهد.

وی اعلام کرد: در کنار بازسازی واحدهای مسکونی از دیروز موضوع ترمیم زیرساخت ها و تدارک بعضی امکانات اولیه برای حادثه دیدگان در اولویت قرار گرفته که امیدواریم با یک تدبیر مناسب تا فصل سرما بازسازی و مرمت در این مناطق روستایی انجام گردد.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: در رایزنی با مسئولان مدیریت بحران کشور سعی خواهیم کرد تا به ازای خسارت وارده به استان از محل حوادث غیرمتررقبه منابعی جذب و در اختیار حادثه دیدگان قرار گیرد.

بارش 70 میلیمتری در مغان خطرآفرین است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه در سخنانی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی بارش 70 میلیمتری در منطقه مغان طی سه روز آینده این وضعیت خطرآفرین و برای مردم این منطقه بحران آفرین خواهد بود.

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، خلیل نیکشاد اعلام کرد: بارش 70 میلیمتری در مغان آن هم در کمتر از سه ساعت می تواند بزرگترین آسیب را به مزارغ و باغات وارد کند و در کنار خسارت احتمالی وارده به این مناطق در خلخال و مرکز استان نیز این بارش های سیل آسا خسارت بیشتری را به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به این که در فصل کوچ عشایر قرار داریم این بارش ها به اتراق گاه های جامعه عشایری خسارت خواهد زد و به همین دلیل از امروز مدیران کلیه دستگاه های استان باید خطر سیل را جدی گرفته و به هشدارها حساس باشند تا جلوی بخشی از آسیب ها و خطرآفرینی ها گرفته گردد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: در کنار پرهیز از سفرهای غیرضرور و توقف کوچ بهاره عشایر، باغداران و زارعین نیز باید هشدارها را جدی بگیرند و ساکنان مناطق مختلف از حضور در اطراف رودخانه ها و مسیل ها جلوگیری نمایند تا با گذر از سه روز چالش آفرین پیش رو بتوانیم با کمترین خطر و آسیب به فصل برداشت محصولات برسیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مشکل زیرساخت های منطقه طوفان زده تولون در اردبیل رفع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل زیرساخت های منطقه طوفان زده تولون در اردبیل رفع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید