نکاتی برای خانم ها در سفر به مراکش

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، آیا می خواهید تنها یا همراه دوستانتان به کشور مسلمان مراکش بروید؟ برای شما توصیه هایی را در خصوص این کشور آماده نموده ایم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

نکاتی برای خانم ها در سفر به مراکش

جدا از سوال در خصوص غذاهای مراکش که خیلی ها به آن حساسیت غذایی دارند، این سوال مطرح است که وقتی خانمی می خواهد تنها یا به همراه دوستانش به مراکش، کشوری مسلمان سفر کند، چه چیزهایی را باید در خصوص این کشور بداند. ما در این مقاله به طور مختصر در خصوص سفر یک یا چند خانم به این کشور شرح می دهیم.

شما اولین خانمی نیستید که به این کشور سفر می کنید

سالانه میلیون ها خانم به این کشور سفر می نمایند و امنیت آن کم و بیش شبیه به دیگر کشورها است. چندین نکته وجود دارد که همواره باید در خاطرتان باشد تا دچار مشکل نشوید و این مسائل تنها مختص کشور مراکش نیست و هرجایی از جهان می تواند برایتان پیش بیاید.

حواستان جمع باشد

شب های دیروقت در خیابان تنها قدم نزنید. پول نقد زیادی را با خود حمل نکنید. با مردم خیلی صمیمی نشوید. هرچند این نکات تنها مربوط به بانوان نیست و زن و مرد را شامل می گردد.

نکته دیگر این است که نشستن خانم ها در کافه ها چندان معمول نیست (هرچند این موضوع درحال بهبود است). اگر یک خانم در کافه های مردانه شهر بنشیند، تصور غلطی در خصوص او می گردد. اگر خواستید به کافه ای بروید از راهنمای تور، هتل و یا مسئول اقامتگاه خود پرس و جو کنید.

مهم تر از همه، حواستان جمع و هوشیار باشید.

لبخند زدنتان را به حداقل برسانید

شاید این موضوع برای همه واضح باشد اما واقعیت این است که شما در یک کشور غریب هستید و نمی گردد و نباید با مردم آنجا به صمیمیت مردم کشور خود یا آشنایان در همسایگی شما برخورد کرد. این طبیعی است که ما با افراد مسن یا بچه ها در خیابان لبخند می زنیم و این مهربانی در فرهنگ ما است اما باید آن را محدود به کشور خودمان بکنیم.

در این کشور لبخند زدن بیش از یک لبخند ساده معنا می دهد و به معنای دعوت به مصاحبه تعبیر می گردد. یک صحبت عادی با یک مرد در این کشور، باعث برداشت اشتباه طرف مقابل می گردد.

به قضاوت مردم اهمیت ندهید

برترین راه برای خلاصی از این موضوع این است که جوری رفتار کنید که حرف ها را نشنیده اید. چرا که فارغ از جوابی که بدهید، به عنوان علاقه داشتن به مصاحبه برداشت می گردد.

اگر کسی رفتاری پرخاشگرانه و تهاجمی داشت، تهدید به تماس گرفتن به پلیس بکنید و اگر رفتارش ادامه پیدا کرد این کار را انجام بدهید و آن ها را از موضوع آگاه کنید. خوشبختانه پلیس مراکش از آزار و اذیت گردشگران به راحتی نمی گذرد.

پوشش خود را مد نظر قرار بدهید

در بیشتر مراکش اجبار پوشش وجود ندارد. اما نبودن این اجبار به معنای توانستن پوشیدن هر لباسی نیست. اندازه آزار و اذیت های کلامی ارتباط مستقیم با پوشش دارد.

هرچند چنین توصیه به خانم های ایرانی بی جاست اما مردم این کشور در عقاید خود افراطی عمل می نمایند. به دست کردن یک حلقه ازدواج می تواند یاری بزرگی به شما بکند و باعث گردد تا با تماشا انگشتر مزاحمت کمتری برایتان ایجاد گردد.

عینک آفتابی را نباید فراموش کنید

این توصیه دو علت دارد. اول اینکه هوای مراکش تقریبا در تمام سال همواره آفتابی است و دوم اینکه زدن عینک آفتابی به معنای این است کسی نه چشمان شما را می بیند و نه می داند به کجا نگاه می کنید.

این ترفند موقع خرید کردن به شما یاری زیادی می نماید.

در مراکش، شهر و حومه کاملا متفاوت اند

چیزی که در شهرهای مراکش تجربه می کنید، بسیار متفاوت از چیزی است که در روستاهای آن خواهید دید. بیشتر جوامع روستایی مراکش بر ارتباطات خانم ها و آقایان حساسیت زیادی دارند و به خود اجازه نمی دهند حرف نابجا بزنند.

اگرچه مردم روستا کمی به گردشگران بدبین هستند، اما در برخورد بسیار سخاوتمند و مهمان نواز هستند. اگر قصد رفتن به خانه کسی را دارید حتما برایش هدیه ببرید. اگر برای بچه ها شکلات یا چیز کوچکی مثل یک توپ هدیه ببرید (مخصوصا توپ فوتبال) استقبال شگفت انگیزی از شما می گردد.

کمی بیشتر خرج کنید

شما می توانید با بودجه کم به مراکش بروید، اما بهتر این است که برای محل اقامت خود، حمل و نقل و راهنمای شهر، کمی بیشتر پول بپردازید. اگر تنها سفر می کنید و می خواهید اطمینان داشته باشید که به شما حسابی خوش می گذرد، کمی هزینه بیشتر می تواند تفاوت زیادی در سفر شما ایجاد کند. داشتن یک راهنما در شهر می تواند تضمین کند که شما مکان های مهم شهر را خواهید دید. اگر خواستید تاکسی بگیرید، تاکسی های بزرگ مقرون به صرفه هستند اما باید جایگاه عقب را با سه نفر دیگر شریک شوید. اگر خواستید به تور صحرا بروید، باید تورهای گران تر را انتخاب کنید. چون جهت طولانی است و ممکن است مسائل بسیاری در حین سفر پیش بیاید.

تفاوت زبانی

تا ده سال پیش به سختی می توانستید کسی را در مراکش پیدا کنید که انگلیسی صحبت کند. امروزه چنین نیست و شما می توانید با انگلیسی صحبت کردن تمام کارهایتان را به پیش ببرید. با این حال کمی از زبان های فرانسوی و داریجا (عربی مراکشی) را بلد باشید. تنها کافی است تا بتوانید سلام و احوال پرسی کنید یا بتوانید در خصوص حساسیت غذایی خود صحبت کنید. در این صورت سفری به یاد ماندنی و با اطمینانی را خواهید داشت.

منبع: کجارو / marocmama.com

به "نکاتی برای خانم ها در سفر به مراکش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای خانم ها در سفر به مراکش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید