ویروس کرونا چه مدت در هوا می ماند؟

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، دکتر علیرضا جانبخش درخصوص مدت ماندگاری ویروس کرونا در هوا گفت: زمانی که فرد کرونایی در محلی حضور دارد، بویژه زمانی که سرفه یا عطسه کند، ویروس کرونا در هوا منتشر می گردد، اما این ویروس به علت سنگینی به سرعت زمین گیر شده و روی سطوح و زمین رسوب می نماید.

ویروس کرونا چه مدت در هوا می ماند؟

به گزارش ایسنا، وی اضافه نمود: باید به یاد داشت در مورد مدت ماندگاری این ویروس در هوا عوامل دیگری مانند تعداد بیماران حاضر در محل، تهویه هوا، دمای هوا، اندازه و حجم فضا و... هم موثر است.

جانبخش گفت: اگر در محیط بسته و فاقد تهویه ای بیمار کرونایی حضور داشته باشد، این احتمال هست که ویروس کرونا مدتی در هوا پراکنده باشد، اما طول این مدت دقیقا تعیین نیست و شاید یک یا دو ساعت طول بکشد، اما به محض اینکه تهویه برقرارگردد ویروسی در هوا باقی نمی ماند.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه راه اصلی انتقال ویروس کرونا بصورت مستقیم و به وسیله تماس با افراد مبتلاست، گفت: ویروس کرونا عمدتا بصورت تنفسی و ازطریق ارتباط و نزدیکی با فرد مبتلا منتقل می گردد.

وی توضیح داد: به همین دلیل دورهمی ها و تجمعات و تماس افراد بدون ماسک با یکدیگر و عدم رعایت فاصله می تواند نقش مهمی در انتقال بیماری داشته باشد و افراد باید بطور جد از تماس محافظت نشده با دیگران خودداری نمایند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه نمود: یکی دیگر از راه های انتقال این ویروس تماس با اشیاء آلوده و تماس همان دست آلوده با صورت و دهان و بینی افراد است.

جانبخش توضیح داد: اگر ویروس کرونا در هوا پراکنده گردد، به سرعت روی وسایل رسوب می نماید و اگر دست ما با این وسایل تماس داشته و سپس همان دست آلوده را به صورت بزنیم، احتمال انتقال کرونا وجود دارد و برای همین بر شست و شوی مرتب دست ها تاکید می گردد.

منبع: فرارو

به "ویروس کرونا چه مدت در هوا می ماند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا چه مدت در هوا می ماند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید