پایش دما در خطوط فراوری صنایع غذایی و دارویی با ابزار مینیاتوری ایران ساخت

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، محققان کشور ابزارهایی برای پایش دما در خطوط فراوری صنایع غذایی و دارویی را عرضه کردند و به گفته آنها این محصول بر خلاف فناوری های مورد استفاده، در ابعاد مینیاتوری ساخته شده است.

پایش دما در خطوط فراوری صنایع غذایی و دارویی با ابزار مینیاتوری ایران ساخت

فرشاد نظری از محققان طرح در گفت وگو با وبلاگ انجمن گفتگو، CoolTagPROCESS را از محصولات این شرکت دانش بنیان ذکر کرد و گفت: این محصول یک دیتالاگر پیشرفته فرایند های دمایی برای شرایط محیطی سخت در خطوط فراوری به شمار می رود که امکان گزارش گیری و استفاده از خدمات دیتای ابری در آن پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه این دستگاه داخل ظرف محصول نمونه قرار گرفته و ترموگراف فرایند را ذخیره سازی می نماید، اظهار کرد: این ابزار جایگزین ماشین هایی با حجم بزرگی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت، شده است؛ چرا که ما در این پروژه محصول پیشرفته در ابعاد مینیاتوری را طراحی کردیم.

نظری خاطر نشان کرد: این محصول در داخل خط فراوری که دارای فرایند خط ریلی هستند، قرار می گیرد و کل فرآیند خط فراوری را می گردد و دماها را در نقاط مختلف ثبت می نماید و در نهایت این داده ها در بخش Reader قرار خواهد داد و و از این طریق گزارش دمایی به اپراتور ارائه می گردد.

این محقق، با بیان اینکه این دستگاه دارای سنسور دمای کالیبره شده با دقت 0/1± در محدوده منهای 40 تا مثبت 125 درجه سانتی گراد است، خاطر نشان کرد: قابلیت ارتباط بی سیم و امکان اتصال به سایز ظروف کنسرو، ظروف پلاستیکی و شیشه های متفاوت از دیگر مزایای آن به شمار می رود ضمن آنکه سازگار با انواع فرایند های حرارتی در خطوط فراوری غذا و دارو است.

نظری مصرف پایین و باتری قابل تعویض را از دیگر مزایای این حسگر دما ذکر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پایش دما در خطوط فراوری صنایع غذایی و دارویی با ابزار مینیاتوری ایران ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش دما در خطوط فراوری صنایع غذایی و دارویی با ابزار مینیاتوری ایران ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید