پسماندهای کرونایی با خودروهای مخصوص حمل می گردد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: ما برای هفت بیمارستان کرونایی تشکیلات و خودروهای جداگانه و برای کارگران هم پوششی مانند پوشش حضور در آی سی یو در نظر گرفتیم.

پسماندهای کرونایی با خودروهای مخصوص حمل می گردد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو به نقل از ایسنا، صدرالدین علیپور در برنامه ای رادیویی با اشاره به اجرای دو سطح از برنامه های شهرداری در این ایام گفت: سطح اول برنامه ریزی های شهرداری از اوایل اسفندماه سال گذشته بود که کوشش کردیم با ممنوعیت تفکیک زباله در مناطق 22 گانه، پلمپ کردن ایستگاه های پسماند و بستن هفت خط پردازش زباله ها در آرادکوه از مواجهه مستقیم کارگران با پسماندها جلوگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در ادامه این مبحث، مراقبت و حفاظت از پرسنل شهرداری را سطح دوم برنامه های شهرداری معرفی کرد و گفت: ما برای سیستم جمع آوری و انتقال زباله و همچنین برای کنترل کارگران از نظر بهداشتی نیز تیم ویژه ای معین کردیم.

وی با اشاره به ایجاد تشکیلات جداگانه برای جمع آوری پسماندهای پزشکی با حضور 100 کارگر و راننده اضافه نمود: این کارگران و رانندگان هر شب زباله های پزشکی را جمع آوری می نمایند. ضمن اینکه برای هفت بیمارستان کرونایی نیز تشکیلات و خودروهای جداگانه و برای کارگران هم پوششی مانند پوشش حضور در آی سی یو در نظر گرفتیم.

  • اختصاص ناوگان ویژه حمل پسماندهای کرونا

علیپور تاکید نمود: با توجه به ضدعفونی های مستمر محل اسکان کارگران در این مدت، خوشبختانه موارد ابتلا یا بستری در بیمارستان و یا مورد خاصی در کارگران نداشتیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران همچنین با اشاره به توزیع روزانه ماسک و دستکش بین کارگران و پرسنل شهرداری یادآور شد: ما علاوه بر تهیه پروتکل های بهداشتی در این حوزه، از مردم درخواست کردیم که در صورت مشاهده کارگران شهرداری و پیمانکارانی که ماسک و دستکش ندارند، به ما اطلاع دهند.

علیپور با تاکید بر اینکه مردم حداقل در این ایام از ظروف یکبار مصرف کمتر استفاده نمایند، گفت: آغشته شدن مواد غذایی به مایعات در پسماندها و رها کردن ماسک و دستکش ها گرفتاری کارگران شهرداری را بیشتر می نماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: ما در حال حاضر از طرفی با بحران کرونا و از طرف دیگر با بحران مهم تر و شدیدتر یعنی پسماندها مواجهیم.

عضو انجمن متخصصان محیط زیست اضافه نمود: با وجود آگاهی خوب مردم از بیماری کرونا اما در گوشه و کنار شهرهای کشورمان شاهدیم که مردم ماسک و دستکش های خود را در معابر رها می نمایند در صورتیکه این کار ضمن به خطر انداختن سلامت مردم مسائل شهرداری را هم بیشتر خواهد نمود.

وی ادامه داد: رها کردن ماسک و دستکش های آلوده در معابر بیشتر از هر کسی، قشر زحمتکش رفتگران را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار می دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر ضرورت همکاری مردم در این قضیه متذکر شد: مردم جلوی درب منازل و ورودی مجتمع مسکونی خود سطلی قرار دهند و ماسک و دستکش خود را در آن بیندازند.

منوری اضافه نمود: اگر سازمان مدیریت پسماند کرج و یا دیگر شهرها نیز مانند تهران اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار ندهند، همچنان امکان پایداری این شرایط و انتقال بیماری وجود خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "پسماندهای کرونایی با خودروهای مخصوص حمل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسماندهای کرونایی با خودروهای مخصوص حمل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید