پیشگیری از طلاق در انتها قرنطینه!

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، روزنامه خراسان: روز های در خانه ماندن، می تواند دشواری های زیادی را به دنبال داشته باشد. بخشی از این دشواری ها متوجه رابطه همسران است. موضوعی که تجربه چین نشان داده است، می تواند بسیار جدی باشد. این روز ها گزارش هایی از چین منتشر شده است که نشان می دهد در مناطقی که کرونا شیوع داشته است، بعد از سرانجام قرنطینه، درخواست همسران برای طلاق افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

پیشگیری از طلاق در انتها قرنطینه!

هر چند بخشی از این افزایش به واسطه نبود امکان جدایی در روز های قرنطینه بوده است، اما بخش دیگری از ماجرا می تواند به واسطه تجربه سخت قرنطینه خانگی باشد. تجربه ای که می تواند عوارضی جدی بر رابطه همسران داشته باشد. اما اگر بخواهیم در این روز های در خانه ماندن از این عوارض پیشگیری کنیم، باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

هیجانات ناخوشایند را به رسمیت بشناسید

این روز ها به واسطه فشاری که هر کدام از ما احساس می کنیم، بیشتر محتمل است هیجانات ناخوشایند مانند عصبانیت و غم سراغ ما بیاید. هر چند بروز عصبانیت به شکلی که باعث آسیب به دیگران گردد، در هر حالی اشتباه است، اما این روز ها اگر همسرتان جایی واکنشی تند نشان داد، سعی کنید کمی بخشنده تر از روز های قبل باشید و با یادآوری این که همه ما تحت فشار زیادی هستیم، مانع از تداوم دلخوری شوید.

از همسرتان به اندازه انتظار داشته باشید

درست است که این روز ها اغلب ما زمان بیشتری را با همسرمان صرف می کنیم، اما این به معنای آن نیست که همسرمان در قبال ما، احساسات، احتیاج ها و درخواست های ما خیلی بیشتر از گذشته مسئولیت دارد. البته که این روز ها به همه همسران توصیه می گردد که هوای همدیگر را داشته باشند و حمایت عاطفی در این روز ها را فراموش ننمایند، اما یادتان باشد همسر شما قرار نیست تمامی احتیاج های عاطفی شما را برآورده سازد.

بخشی از احتیاج های عاطفی شما این روز ها به واسطه نبود رفت و آمد با دوستان یا اقوام، پاسخی دریافت نخواهند کرد و هر چقدر هم همسرتان کوشش کند، نمی تواند به تمامی احتیاج های عاطفی شما، پاسخ مناسبی دهد. پس در عوض دلخوری و عصبانیت، کوشش کنید راه های دیگری را برای حل این موضوع پیدا کنید. تماس منظم تلفنی با افرادی که دوست شان دارید، می تواند تا حدی فشار را از روی دوش همسرتان کم کند. تهیه فهرستی از فعالیت های آرامش بخش و مورد علاقه خود را هم نباید فراموش کنید. انجام کار های مورد علاقه تا حد امکان، می تواند توقع شما از همراهی همسر را هم تاحدی تعدیل کند.

فضای خصوصی برای خود و همسرتان در نظر بگیرید

اگر قرار باشد شما و همسرتان زمان زیادی را در خانه صرف کنید و اصرار داشته باشید که تمام این زمان را به فعالیت های دونفره اختصاص دهید، مطمئن باشید که بعد از مدتی سر و کله دلخوری پیدا خواهد شد. برای جلوگیری از این موضوع، در کنار فعالیت های دونفره مانند تماشای فیلم مورد علاقه، حتما زمان هایی را به فعالیت های دلخواه شخصی خود اختصاص دهید و برای همسرتان هم چنین موقعیتی را فراهم کنید.

مسئولیت های فرزندان را متناسب با شرایط تقسیم کنید

افرادی که این روز ها سر کار نرفته و ناچار به ماندن در خانه شده اند، تا حدی بیشتر از قبل می توانند استراحت نمایند؛ اما این شرایط در خصوص بیشتر مادران نه تنها صدق نمی نماید که با تعطیل شدن مدارس، کار های خانه افزایش زیادی پیدا نموده است. ادامه یافتن این شرایط و انجام کار های بیشتر از حد معمول، می تواند باعث فرسایش روانی گردد. برای جلوگیری از این مسئله، ضروری است این روز ها پدران بیشتر از قبل در کار های مربوط به فرزندان مشارکت داشته باشند.

در بیان احساسات، خلاقیت خود را به کار بیندازید

اگر موضوعی بین شما و همسرتان باعث کدورت شده است، سعی کنید برای بیان آن راهی مناسب پیدا کنید. به عنوان مثال شاید به این نتیجه برسید که تبادل نظر در این باره به دلیل کاهش آستانه تحمل هر دو نفر شما، روش مناسبی برای این روز ها نیست؛ اما در عوض نوشتن یک نامه در این زمینه یاری نماینده است. البته تصور نکنید که این فقط هیجانات ناخوشایند شماست که برای بیان شان احتیاج به روش های جدید در این روز ها دارید. برای هیجانات خوشایند خود هم بهتر است این روز ها از روش های متنوع بهره ببرید.

به عنوان مثال یک روز برای همسرتان کارتی درست کنید تا از او تشکر کنید، برای او پیغام صوتی متفاوتی بفرستید یا حتی ویدئویی کوتاه درست کنید. توجه به هیجانات خوشایند و صرف وقت برای آن ها، هم به بهبود روحیه شما یاری می نماید و هم رابطه شما را تقویت خواهد نمود.

منبع: برترین ها

به "پیشگیری از طلاق در انتها قرنطینه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری از طلاق در انتها قرنطینه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید