چه تفریحاتی در کشور فیجی انتظارتان را می کشد؟

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، با این که کمتر نام کشور فیجی را شنیده ایم اما این کشور کوچک، دیدنی های شگفت انگیزی دارد که علاقه مندان به سفر، نمی توانند از تماشای آن ها دست بکشند. نام رسمی فیجی، جمهوری جزایر فیجی است. این کشور، در اقیانوس آرام قرار گرفته و پایتختش، شهر سووا بزرگترین شهر فیجی است. کشور فیجی در 2000 کیلومتری جزیره شمالی نیوزیلند، قرار گرفته و از جنوب غربی، همسایه کالدونیای جدید فرانسه، از شرق، با کشور ساموآ و از شمال با جزایر والیس و فوتونای فرانسه، هم مرز است. با کشور فیجی و دیدنی های فیجی، آشنا شوید.

چه تفریحاتی در کشور فیجی انتظارتان را می کشد؟

درباره فیجی و مردم آن

مردم فیجی با زبان فیجیایی، صحبت می کنند اما در بین آن ها زبان انگلیسی و هندی نیز رایج است. جمعیت فیجی، به 900 هزار نفر هم نمی رسد اما همین کشور، با این جمعیت کم، توریست های بسیاری را به سوی خود جذب می کند. از 860 هزار نفری که در این جزایر زندگی می کنند، 28 درصد هندو، 65 درصد مسیحی و 6 درصد مسلمان اند. کشور فیجی 333 جزیره گرراستای دارد و زیبایی اش، قابل وصف نیست.

تماشای سواحل زیبای فیجی

فیجی مجموعه ای از جزایر کوچک و بزرگ است که بی شک اولین و مهمترین دیدنی آن، سواحل بکر آن است. بر روی پوست خود ضد آفتاب بزنید و درمکانی دنج، در ساحل فیجی، در مقابل نور آفتاب و ماسه های شنی و سفید، آفتاب بگیرید.

غواصی بر فراز صخره های مرجانی

اگر هوا بیش از حد گرم شد و تمایل داشتید کمی خنک تر شوید، کافی است، از تور غواصی سواحل فیجی استفاده کنید. به زیرآب های اقیانوس بروید و بر فراز صخره های مرجانی شنا کنید. آب های کشور فیجی شفاف و زلال است و گرمای آن، لذت شنا را دوچندان می کند. در زیر آب، نه تنها صخره های مرجانی زیبا شما را حیرت زده می کند بلکه لاکپشت های دریایی، ماهی های رنگارنگ و دیگر آبزیان منحصر به فرد، جذابیت شنا در آب های فیجی را تکمیل می کند.

کایاک سواری با دوستان

آب های اطراف فیجی فقط برای شنا مناسب نیستند. شما می توانید در سواحل فیجی، قایقرانی کنید. نه تنها از نسیم خنک و مناظر شگفت انگیز آن لذت ببرید، بلکه می توانید بازو و دست هایتان را با مغز خود، هماهنگ کنید و به میزان کافی، در تعطیلات خود، ورزش کنید.

جستجو در جنگل های فیجی

یکی از مهمترین جنگل های فیجی که جزو میراث ملی نیز محسوب می گردد، پارک بوما (Bouma) است. در این پارک سه آبشار رویایی وجود دارد که می توانید، در راستا پیاده روی جنگل، از خنکای نسیم آن، استفاده کنید. گیاهان و جانوران محلی موجود در پارک، راستاهای صخره ای و گل و لای، یک مکان فوق العاده دیدنی برای عاشقان طبیعت ایجاد کرده است.

شرکت در مراسم محلی کاوا

فیجیایی ها معمولا از میهمانان خود با یک مراسم سنتی به نام کاوا استقبال می کنند. در حالی که میزبان یک نوشیدنی از ریشه گاو، کارا را تهیه می کنند، شرکت کنندگان در یک دایره روی زمین می نشینند. پیرترین فردی که در میان مهمان ها نشسته است، ابتدا کاوا را می نوشد و سپس به دیگران، منتقل می کند. مردمان فیجی، مردمان دلشادی هستند. این مراسم تشریفاتی نیز، برای مردم محلی، خوش یمن است. اگر نگران طعم کاوارا هستید، خیالتان راحت باشد. کاوارا طعمی مشابه آب دارد و بی مزه است اما ته مزه آن کمی تلخ و پودری است.

مراسم آدم خواری در فیجی

یکی دیگر از مراسم هایی که امروزه در فیجی، رونق دارد، مراسم ایثار است. این مراسم که مربوط به گذشته های فیجی و قبایل آدم خوار آن ها می گردد، همچنان نمادهایش، مورد استقبال مردم محلی است. با این که آخرین اقدام آدمخواری در فیجی به سال 1867 باز می گردد، اما ابزارهای سنتی آن، امروزه به نمایش گذاشته می گردد. شما می توانید هنگامی که نمایش ایثار را بازی می کنید، از تصویر خود در طی نمایش، عکس بگیرید و بعدها، موجبات خنده خود و دوستان را فراهم کنید.

خانه پرندگان فیجی

کشور فیجی، پرندگان عجیب و غریب بسیاری دارد. پرنده قلاده یقه دار، لورایت قرمز و چندین پرنده دیگر که فقط در این کشور دیده می شوند را می توانید در خانه پرندگان فیجی، مشاهده کنید.

پریدن از هواپیما، پرواز بر روی آب های فیجی

تجربه پریدن از هواپیما و چتر سواری بر فراز آب های فیجی، شاید یکی از بهترین تفریحات این کشور باشد. هر کسی می تواند این تجربه هیجان انگیز را به دست آورد. سقوط آزاد و ترشح آدرنالین، کمی هزینه بر است. با این که برای این کار حداقل باید 525 دلار هزینه کنید اما مطمئن باشید که هر پنی آن ارزش دارد. مربیان حرفه ای، به شما آموزش می دهند و سپس، شما را به دل دریا از ارتفاعات بالا می سپارند.

آشپزی سنتی، با سنگ و گیاه

یکی از سرگرمی هایی که در فیجی می توان انجام داد، روش یادگیری آشپزی سنتی فیجیایی است. در این مورد، برگ های موز، سنگ های گرم و کم عمق، مکانی همچون اجاق گاز را فراهم می کند و سپس، مواد غذایی، در دل طبیعت، با آتش طبیعت پخته می شوند. بعد از این که گوشت گاو خوشمزه طبخ شد، یک پایکوبی و آهنگ قبلیه ای پخش می گردد.

در میان درختان زیپ لاین کنید.

دوست دارید احساس تارزان را درک کنید و در میان درختان، با سرعت، جابجا شوید. در جنگل های فیجی، می توانید زیپ لاین را انتخاب کنید و از مناظر خیره کننده آن، لذت ببرید.

ماساژ برگ موز در فیجی

یکی از تفریحاتی که می توانید در فیجی انجام دهید، انجام ماساژ برگ موز است. در این ماساژ، ابتدا با برگ موز، پیچیده می شوید و سپس، در قند قهوه ای طبیعی و روغن نارگیل قرار می گیرید. شاید احساس کنید که الان آماده رفتن به داخل فر هستید اما اگر شوخی را کنار بگذاریم، قطعا در این ماساژ، احساس طراوت و کاهش استرس را خواهید داشت. صداهای طبیعت نیز و عطر و بوی نارگیل و قهوه، آرامش دریافتی از این ماساژ را چند برابر می کنند.

منبع: سفرمی

به "چه تفریحاتی در کشور فیجی انتظارتان را می کشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه تفریحاتی در کشور فیجی انتظارتان را می کشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید