7 چشمه آب گرم طبیعی در گرجستان که باید ببینید

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، گرجستان یکی از مقصدهای گردشگری محبوب خارجی برای ایرانیان است. یکی از جاذبه های گرجستان طبیعت زیبای آن است؛ از جمله چشمه های آب گرم معدنی که مزایای فراوانی برای سلامتی انسان دارد.

7 چشمه آب گرم طبیعی در گرجستان که باید ببینید

گرجستان از نظر جاذبه های طبیعی بسیار متنوع است. از قله های پوشیده از برف گرفته تا یخچال های طبیعی، دریاچه های متعدد، رودخانه ها و کوهستان هایی با چشمه های معدنی در این کشور وجود دارد. این آب های معدنی دارای خواص بی شماری برای سلامتی هستند و بیماری های مختلفی را درمان می نمایند. علاوه بر این، چشمه های آب گرم طبیعی، تجربه ای لذت بخش و آرامش دهنده هستند.

سفر به گرجستان سفری فراموش نشدنی خواهد بود. اگر دوست دارید به این کشور دیدنی سفر کنید، با یاری وبلاگ انجمن گفتگو می توانید بهترین تور گرجستان را جست و جو کنید. در وبلاگ انجمن گفتگو، می توانید از بین معتبرترین و بهترین تورهای ارائه شده توسط آژانس های گردشگری معتبر، بهترین و مناسب ترین تور را برای سفرتان تهیه کنید.

تور گرجستان ارزان قیمت

اگر دوست دارید در سفر به گرجستان از چشمه های آب گرم طبیعی بازدید کنید، این مقاله را بخوانید. در این مطلب با 7 چشمه آب گرم مشهور در گرجستان آشنا می شوید.

حمام های گوگردی تفلیس و ریزورت Balneological

تفلیس علاوه بر اینکه پایتخت گرجستان است، به عنوان یک ریزورت سلامتی هم در گرجستان شناخته می گردد. فقط دو شهر از شهرهای اروپا چنین ویژگی ای دارد؛ یکی بوداپست و دیگری تفلیس. پایتخت گرجستان آب گوگردی گرم و پرخاصیتی دارد که از زیر زمین جاری می گردد.

تاریخچه پایه گذاری تفلیس درست مثل اسم این شهر، با این چشمه های معدنی در ارتباط است. در زمان های گذشته، این حمام های گوگردی در کل منطقه خلورمیانه مشهور بودند و نامی از آن ها در نوشته های مسافران قرن هفدهم و هجدهم دیده می گردد. از جمله ژان شاردن، ژوزف ترنفور و الکساندر پوشکین.

ریزورت یا استراحتگاه Samtredia

این ریزورت در منطقه Imereti در 30 کیلومتری از Kutaisi واقع شده است که زمانی یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل در غرب گرجستان و یک مقصد مهم در راستا ترانزیت اروپا آسیا بود.

زمین شناسانی که به دنبال نفت در منطقه بودند، به طور تصادفی این آب های گرم را پیدا کردند. آن ها در جریان فرایند حفاری که در عمق 1450 متری صورت می گرفت، این منابع آب گرم گوگردی را کشف کردند. بعد از مدت کوتاهی بعد از آنالیز آب، دولت تصمیم گرفت تا ریزورتی در مجاورت آن بسازد که این ریزورت در سال 1970 افتتاح شد.

ریزورت Tskaltubo

این استراحتگاه یکی از محبوب ترین اسپا ریزورت های گرجستان است. در 15 کیلومتری از Kutaisi واقع شده است. در فصل تابستان شلوغ تر است؛ ولی در تمام طول سال برای کسانی که دنبال خواص درمانی هستند، سرویس های خود را ارائه می نماید. چشمه های معدنی این اسپا آب گرم بین 33 تا 35 درجه دارد و دارای آب شفاف و بدون بو است.

روش های درمانی در این اسپا پیچیده است. برای بیماران روش های درمانی مختلفی مثلا حمام آب معدنی، تمرین های ورزشی درمانی، درمان های سنتی و ماساژ زیر آب تجویز می گردد.

ریزورت Sairme

این ریزورت علاوه بر اینکه از نظر چشمه های آب گرم طبیعی بسیار غنی است، با جنگل های انبوه و سرسبز احاطه شده است. طبق نقل قول های محلی، این چشمه زمانی کشف شده است که شکارچیان به دنبال یک گوزن زخمی بودند. کلمه Sairme در زبان محلی به معنای مکان گوزن است.

حمام های Torgva

این حمام ها شامل 13 آب معدنی است که در نزدیکی Abano Pass در راستا Tusheti قرار دارند. نام این چشمه را از روی نام قهرمان مشهور Torgva نام گذاری نموده اند. اهالی نقل می نمایند که این قهرمان بعد از اینکه در یکی از مبارزه هایش با دشمن زخمی شد، به این چشمه ها رسید. از این آب نوشید، در آن حمام کرد و درمان شد. برای حفاظت از این منطقه او قلعه ای در ابتدای رود Stori ساخت و از این آب برای درمان حامیان خود استفاده می کرد.

ریزورت و اسپای Sulori

این ریزورت و اسپا در منطقه وانی در 11 کیلومتری از شهر وانی واقع شده است و نام خود را از رود Sulori گرفته است. در زمان شوروی، اینجا یک مقصد محبوب توریستی و هر فصل میزبان صدها بازدیدنماینده بود.

امروزه این هتل هنوز به فعالیت خود ادامه می دهد و دارای 32 حمام است. مردم معمولا برای درمان بیماری های مختلف به خصوص بیماری های سیستم عصبی و متابولیسم به اینجا مراجعه می نمایند.

ریزورت Tsaishi

این استراحتگاه در 15 کیلومتری از Zugdidi در منطقه Samegrelo واقع شده است. اینجا را به خاطر آب معدنی گرم و پر از خواص درمانی اش می شناسند. هجده چشمه آب گرم این منطقه مورد تحقیق و آنالیز قرار گرفته است. دمایی بین 24 تا 26 درجه دارد و شامل مقدار زیادی سیلیکون اسید است که برای بهبود فرایند متابولیسم، بهبود وضعیت استخوان ها و درمان بیماری های بافت پوست، مفید است.

شما می توانید علاوه بر مکان هایی که معرفی کردیم، فهرست کامل جاهای دیدنی گرجستان را در وبلاگ انجمن گفتگو مشاهده کنید و در خصوص جاذبه های آن اطلاعات کاملی به دست بیاورید. موقعیت مکانی هر جاذبه روی نقشه، امکانات آن ها و جاهای دیدنی رایگان این کشور را در وبلاگ انجمن گفتگو مشاهده و سفرتان را برنامه ریزی کنید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com

به "7 چشمه آب گرم طبیعی در گرجستان که باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 چشمه آب گرم طبیعی در گرجستان که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید