آمریکایی های گریزان از انتخابات، علیه ترامپ

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، خبرگزاری خبرنگاران- آمریکائی های بی میل برای شرکت در همه انتخابات برگزار شده در آمریکا، این بار برای مخالفت با دونالد ترامپ و خلاصی از شر وی در رای گیری شرکت می کنند.

آمریکایی های گریزان از انتخابات، علیه ترامپ

به گزارش خبرگزاری وبلاگ انجمن گفتگو به نقل از تلویزیون فرانس بیست و چهار؛ آمریکائی های بی میل برای شرکت در همه انتخابات برگزار شده در آمریکا، این بار برای مخالفت با دونالد ترامپ و خلاصی از شر وی در رای گیری شرکت می کنند.

در حالی که آمریکا چند روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فاصله دارد، به لطف رای گیری زودهنگام، تا این لحظه به اندازه 51 درصد از رای دهندگان انتخابات پیشین در سال 2016، رای خود را داده اند. آراء اعلام شده در تگزاس به یک رکورد رسیده است. این مشارکت به نفع چه کسی است؟

گزارشگر این شبکه گفت: ماتیمونی 70 سال سن دارد. وی با کشتی و خودروی گردشگری خود به هر کجای جهان سفر کرده است. زندگی ماتیمونی در سفر و به دور از سیاست سپری شده است. وی آخرین بار به نفع رونالد ریگان رای داده بود.

فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان این رای دهنده آمریکایی را پخش کرد. وی گفت: من پیر هستم، اما یک رای دهنده جدید قلمداد می شوم. آخرین باری که رای دادم 18 ساله بودم.

گزارشگر اضافه کرد: ماتیمونی که تقریبا 40 سال از صندوق های رای دور بوده، مثل هشت میلیون تگزاسی دیگر رای خود را اعلام کرده است. چرا که از نظر وی، امسال به ویژه به دلیل ماجرای اپیدمی ویروس کرونا، عدم تعهد به وظایف شهروندی امری غیرممکن است.

فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان ماتیمونی را پخش کرد. وی گفت: این انتخابات، مهم ترین انتخابات تاریخ کشور است. عده ای به دلیل بی تفاوتی عمومی جان خود را از دست داده اند. دولت فدرالی هیچ پاسخی (برای این بحران) ندارد. کشور برای متوقف کردن ویروس کاری نکرده است. ما به تغییر نیاز داریم و برای این تغییر باید از دست دونالد ترامپ خلاص شد.

گزارشگر ادامه داد: 15 درصد از کل رای دهندگان، رای اولی هستند. در میان آن ها جوانانی هستند که در 4 سال گذشته به سن رای گیری رسیده اند. اما فقط ماتیمونی نیست که چنین وضعی دارد. یک تحلیل گر سیاسی در این خصوص به ما توضیح داد.

فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان درکس ریان تحلیلگر مسایل سیاسی را پخش کرد. وی گفت: در مقایسه سال 2020 با سال 2016 می توان گفت کسانی در فهرست های انتخاباتی ثبت نام کرده اند که در 20 یا 30 سال گذشته رای نداده اند. این مسئله انتخابات را به رقابتی تنگاتنگ تبدیل می کند.

گزارشگر اضافه کرد: در شهر کوچکی در جنوب آستین در ایالت تگزاس به نام هایز Hays، تعداد آراء ماخوذه در جریان در رای گیری زودهنگام به یک رکورد رسیده است. اینجا سرزمین ترامپ است. حزب جمهوری خواه محلی در ماه های اخیر ده ها عضو جدید گرفته است. از نظر رئیس جمهوری خواهان در این منطقه، در مورد جذب رای دهنگان جدید تردیدی وجود ندارد.

فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان باب پارکس رئیس حزب دمکرات در شهر کوچک هایز را پخش کرد.

وی گفت: عده ای میهن پرست که گاهی به دمکرات ها رای می دهند یا این که هرگز رای نمی دهند، کسانی که فقط می خواهند آمریکایی بوده و زندگی خوبی داشته باشند. توانایی جلب اعتماد این افراد به منتخبین موجب می شود که آن ها به ما ملحق شوند و رای بدهند.

گزارشگر ادامه داد: رای دهندگان جدید بخش غیرقابل پیش بینی این انتخابات ریاست جمهوری قلمداد می شوند. در حال حاضر موسسات نظرسنجی جو بایدن را 8 رتبه بالاتر از دونالد ترامپ معرفی می کنند. اما سال 1976 آخرین سالی بود که یک کنندگان دمکرات در تگزاس مورد حمایت رای دهندگان قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آمریکایی های گریزان از انتخابات، علیه ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکایی های گریزان از انتخابات، علیه ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید