ارتقای صنعت کاشی و سرامیک به وسیله فناوری نانوی ایرانی

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، یک شرکت دانش بنیان پیروز به ترویج استفاده از نانوسیلیس در صنعت کاشی و سرامیک شده است به طوری که بیش از 80 درصد از نانومحصولات این شرکت در صنعت کاشی و سرامیک مصرف می گردد.

ارتقای صنعت کاشی و سرامیک به وسیله فناوری نانوی ایرانی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ انجمن گفتگو، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان، ترویج استفاده از نانوسیلیس در صنعت کاشی و سرامیک را یکی از دستاوردهای این شرکت طی یک سال گذشته خاطرنشان کرد.

وحید اسلامی نصرت آبادی، مدیرعامل این شرکت می گوید: با توجه به پتانسیل های نانوسیلیس در صنعت کاشی و سرامیک، کوشش زیادی داشتیم تا بتوانیم این محصول را به فراوریکنندگان کاشی و سرامیک معرفی نموده و استفاده از آن را در این صنعت ترویج دهیم. با توجه به حضور شرکت های صاحب نام در استان یزد، دسترسی مناسبی به این شرکت ها داشتیم و از این رو ارتباط خوبی با این شرکت ها ایجاد شد.

وی می افزاید: در حال حاضر با شرکت های معتبری وارد همکاری شدیم و نانوسیلیس را برای استفاده در محصولات این شرکت ها عرضه نموده ایم.

اسلامی نصرت آبادی درباره مزیت های نانوسیلیس می گوید: دو مزیت مهم موجب رسوخ نانوسیلیس در صنعت کاشی و سرامیک شده است. مزیت اول نانوسیلیس این است که ما امکان فرموله کردن این محصول را برای شرکت های مختلف داریم. در واقع برحسب شرایط و احتیاج هر فراوریکننده، می تواند فرمولاسیون نانوسیلیس را تغییر داده و متناسب با درخواست مشتری محصول را ارائه کند. این در حالی است که محصولات مشابه خارجی این امکان را ندارند بنابراین فراوریکننده نمی تواند تغییری در نانوسیلیس های خریداری شده از خارج دهد، این درحالی است که دانش فنی نانومحصولات این امکان را به ما می دهد تا به صورت سفارشی برای مشتریان محصول فراوری کنیم.

وی می افزاید: دومین مزیت قیمت کم و کارایی بالای نانومحصولات است که موجب رقابت پذیر شدن در بازار شده است. هرچند که اولویت اول تامین بازار داخلی است اما با توجه به پتانسیل های موجود در این حوزه به دنبال وارد شدن به حوزه صادرات هستیم که امیدوارم بتوانیم از سال آینده صادرات این محصولات را شروع کنیم.

به اعتقاد اسلامی نصرت آبادی، استفاده از نانوسیلیس در کاشی و سرامیک موجب براق شدن و ایجاد خاصیت ضدلک در محصولات می گردد که در بازار به آن کاشی نانوپولیش گفته می گردد. براساس اطلاعات منتشر شده، این شرکت ماهانه 15 تا 20 تُن مواد نانوسیلیس فراوری می نماید که بیش از 80 درصد از آن در صنعت کاشی و سرامیک استفاده می گردد که این رقم نشان از نفوذ این نانومواد در صنعت کاشی و سرامیک دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ارتقای صنعت کاشی و سرامیک به وسیله فناوری نانوی ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای صنعت کاشی و سرامیک به وسیله فناوری نانوی ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید