اعزام بانوان راهنمای گردشگری به نمایشگاه اکسپو دبی

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، اعزام بانوان راهنمای گردشگری به نمایشگاه اکسپو دبی صورت پذیرفت.

اعزام بانوان راهنمای گردشگری به نمایشگاه اکسپو دبی

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور در نشست با علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و همکاران هر دو حوزه که با هدف اعزام چهار تن از بانوان راهنمای گردشگری به نمایشگاه اکسپو دبی 2020 تشکیل شده بود، گفت: استفاده حداکثری رویداد دنیای اکسپو که بیش از 192 کشور دنیا در آن حضوری فعال دارند؛ هدفی ملی بشمار می آید و هر یک از نهادهای متولی در کوشش هستند تا گامی موثر در راستای حفظ منزلت جمهوری اسلامی ایران در این رویداد داشته باشند.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه نخستین بخش از پاویون ایران در نمایشگاه اکسپو 2020 به بخش گردشگری اختصاص یافته است، اضافه نمود: کوشش برای محتواسازی و معرفی ظرفیت های گردشگری، تاریخی و فرهنگی کشور یکی از اصلی ترین همکاری های معاونت گردشگری در غرفه مورد نظر بوده است که با اعزام متناوب گروه راهنمایان متخصص گردشگری کوشش شد تا انتقال اطلاعات در سطحی حرفه ای انجام پذیرد.

شالبافیان با اشاره به اینکه حدود دو هفته پیش نخستین گروه راهنما جهت تشریح ظرفیت ها و پاسخ دهی به سوالات بازدیدنمایندگان پاویون جمهوری اسلامی ایران به دبی اعزام شده بودند، اضافه نمود: در روزهای آغازین برگزاری این نمایشگاه، بازدیدنمایندگان تنها نظاره گر صرف غرفه ایران بودند؛ اما اکنون با تداوم اعزام راهنمایان از فرصت موجود در سطحی شایسته بهره برداری شده است.

معاون گردشگری کشور تاکید نمود: تا به امروز اعزام و فعالیت راهنمایان تخصصی گردشگری در غرفه ایران بازخوردهای بسیار مطلوبی داشته و در کوشش هستیم بویژه در رویدادهای مطرح و ملی که برنامه های متنوعی در پاویون جمهوری اسلامی ایران اجرا خواهد شد، میزبانی شایسته ای از بازدیدنمایندگان صورت پذیرد.

شالبافیان بعلاوه تاکید نمود: گروه راهنمایان اعزامی در کوشش خواهند بود تا علاوه بر بیان توانمندی های کشور و پاسخ دهی به سوالات به وسیله عینک های واقعیت اضافه نموده نیز بازدیدنمایندگان را به تماشای مجازی جاذبه های گردشگری کشور تشویق نمایند.

وی تاکید نمود: در انتخاب راهنمایان اعزامی سابقه فعالیت، مهارت های اجتماعی، تسلط به زبانهای بین المللی و نیز آنالیز نتایج گزارش تورهای برگزار شده داخلی و خارجی از سوی آنها تاثیرگذار بوده است.

بنا به گفته معاون گردشگری، تیم اعزامی در محتواسازی از این رویداد بزرگ بین المللی نیز نقش آفرینی خواهند کرد و اطلاعات گردآوری شده از سوی آنها به ذینفعان داخلی قابل نشر خواهد بود.

شالبافیان از حمایت های وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه و تجارت و شرکت نمایشگاه های بین المللی برای همکاری شایسته در پیشبرد برنامه های مشترک و حضور شایسته جمهوری اسلامی ایران در رویداد اکسپو دبی تشکر کرد.

بازدید بیش از 600 هزار نفر از پاویون ایران در سه ماه اول اکسپو

بعلاوه در این نشست علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و حسن زمانی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران هم هر یک به ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در مشارکت این رویداد مهم پرداختنه و به نقش مهم راهنمایان در غرفه کشورمان اشاره کردند که تعداد بازدیدنمایندگان از پاویون جمهوری اسلامی ایران از مرز 600 هزار نفر فراتر رفته که این آمار بی شک به علت حضور و مشارکت بالای راهنمایان گردشگری حاصل شده است.

منبع: همگردی

به "اعزام بانوان راهنمای گردشگری به نمایشگاه اکسپو دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام بانوان راهنمای گردشگری به نمایشگاه اکسپو دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید