ترکیه اروپا را به عدم پایبندی به تعهدات خود در توافق پناهندگان متهم کرد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، وزیر امور خارجه ترکیه در آستانه ملاقات با همتای آلمانی خود در برلین این انتقاد را به اتحادیه اروپا وارد کرد که به تعهدات خود در قبال آنکارا در توافق پناهندگان عمل نمی کند.

ترکیه اروپا را به عدم پایبندی به تعهدات خود در توافق پناهندگان متهم کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ انجمن گفتگو، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در آستانه ملاقات با هایکو ماس، همتای آلمانی خود در برلین این اتهام را به اتحادیه اروپا وارد کرد که به توافق پناهندگان که در سال 2016 منعقد شد پایبند نیست.

وی در گفتگویی با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، تاکید نمود که اتحادیه اروپا از جمله به نوسازی وعده داده شده اتحادیه گمرکی و آزادسازی مقررات ویزا عمل ننموده است.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین این انتقاد را به اتحادیه اروپا وارد کرد که نه سیستم پذیرش داوطلبانه پناهندگان سوری را فعال نموده و نه از بازگشت ایمن، داوطلبانه و عزتمند مهاجران سوری به مناطق عاری از تروریست حمایت نموده است. اما ترکیه در مقابل به تعهدات خود مبنی بر کاهش هجوم پناهندگان به اروپا پایبند است.

بر اساس اطلاعات ترکیه مهاجرت های غیر قانونی به وسیله دریای اژه به اتحادیه اروپا 92 درصد کاهش داشته است. چاووش اوغلو گفت: آنکارا از اتحادیه اروپا گام های ملموس و تعیین در راستای تحقق تعهدات خود به توافق پناهندگان را انتظار دارد.

وزرای امور خارجه ترکیه و آلمان قرار است در ملاقات در برلین به مسائل دو جانبه و بین المللی بپردازند. مناسبت بین ترکیه و اتحادیه اروپا و همچنین آنکارا و برلین بر سر موضوعات مورد مناقشه فراوان متشنج شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ترکیه اروپا را به عدم پایبندی به تعهدات خود در توافق پناهندگان متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه اروپا را به عدم پایبندی به تعهدات خود در توافق پناهندگان متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید