تهران به آسانی از عراق نخواهد گذشت!

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، اسامه النجیفی در گفتگویی با رسانه های سعودی العربیه و الحدث به موضع گیری خصمانه علیه ایران پرداخت.

تهران به آسانی از عراق نخواهد گذشت!

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ انجمن گفتگو، اسامه النجیفی رئیس اسبق مجلس عراق در گفتگویی با العربیه و الحدث به موضع گیری خصمانه علیه ایران پرداخت.

وی مدعی شد: ملت عراق مخالف هیمنه ایران بر اراضی و دخالت در امور داخلی آن به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی است. حضور ایران در عراق انتها خواهد یافت. احزابی که در قدرت حضور دارند به سهولت از آن دست نخواهند کشید، اما فشار مردم آن ها را مجبور به تن دادن به خواسته های تظاهرات کنندگان می نماید. ایران در امور عراق دخالت می نماید و اجازه تضعیف حضور خود در عراق را نخواهد داد. تهران به آسانی از عراق نخواهد گذشت و در راستای تاسیس امپراتوری در منطقه حرکت می نماید.

النجیفی گفت: ما به سوی انتخابات زودهنگام برای تصحیح فرایند سیاسی عراق حرکت می کنیم. نظارت سازمان ملل بر انتخابات آینده لازم است. تظاهرات کنندگان باید در فرایند تدوین قانون انتخابات و کمیساریا برای تضمین ثبات مشارکت داشته باشند. اگر بنا باشد که عشایر برای حمایت از تظاهرات کنندگان سلاح به دست بگیرند پس نقش دولت چیست؟

وی اضافه نمود: در صورتی که گروه های سیاسی بر عدم تغییرات اصرار ورزند، عراق به سوی سمت و سوی نامعلوم حرکت خواهد نمود. تظاهرات از بطن رنج ها برخاست و دخالت خارجی اگر باشد خیلی کم است.

النجیفی عادل عبدالمهدی را هم به شدت به باد انتقاد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تهران به آسانی از عراق نخواهد گذشت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران به آسانی از عراق نخواهد گذشت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید