تولد دوباره موزه لوور؛ این بار در وادی اعراب

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، نسخه جدیدی از موزه لوور به زودی در ابوظبی افتتاح خواهد شد.

تولد دوباره موزه لوور؛ این بار در وادی اعراب

درب های موزه لوور در ابوظبی دوبی در یازدهم نوامبر 2017 به روی عموم مردم گشوده خواهد شد. این اولین موزه در نوع خود در جهانی عرب به شمار می رود: یک موزه جهانی که بر داستان های مشترک انسان در تمامی تمدن ها و فرهنگ ها متمرکز شده است.

جشن افتتاحیه شامل برنامه های متنوع و سرگرم نماینده زیادی برای عموم بازدیدنمایندگان خواهد بود که اجرای سمپوزیوم، برنامه های نمایشی، کنسرت، پایکوبی و هنرهای بصری به وسیله هنرمندان مشهور کلاسیک و معاصر تنها بخشی از آنها خواهد بود.

بنای موزه که ایده طراح مشهور فرانسوی، جین نووِل، است جایزه Pritzker Prize را از آن خود نموده است. این ساختمان در ابوظبی که مرکز امارات متحده عربی است واقع شده و در اصل به شکل موزه شهری (شهر عرب) درآمده که زیر گنبد نقره ای رنگ بسیار بزرگی شکل گرفته است.

بازدیدنمایندگان و گردشگران ضمن گشت و گذار در محوطه موزه می توانند دریایی که گنبد 180 متری موزه روی آن بنا شده است را دیدن نمایند. این گنبد از 8 هزار ستاره فلزی بی نظیر با الگوی هندسی پیچیده ای تشکیل شده است. وقتی نور خورشید به این ستاره ها می تابد، بارانی از نورهای متحرک در زیر گنبد موزه ایجاد می نماید که یادآور انبوهی از درخت های نخل در وادی اعراب است که در هم تنیده اند.

در این موزه، مجموعه ای از شاهکارهای هنری مهم، آثار دست ساز و اشیا دیگری که از موزه لوور فرانسه عاریت گرفته شده است به نمایش درآمده است. این آثار تمام حضور بشریت را تحت پوشش قرار می دهند: از اشیا پیش از تاریخ گرفته تا آثار هنری سفارشی که بر مضامین و ایده های جهانی تأکید دارد و تحول موزه های هنری سنتی را نشان می دهد که اغلب بر اساس منشأ و مضمونی که دارند متمایز از موزه های دیگر هستند.

علاوه بر گالر های مختلف در این موزه، نمایشگاه های متنوع، موزه بچه ها، رستوران، بوتیک و کافه نیز به جلوه های سرگرم نماینده موزه لوور ابوظبی می افزاید.

محمد خلیفه المبارک، رییس سازمان فرهنگ و گردشگری ابوظبی و شرکت سرمایه گذاری و توسعه گردشگری امارات متحده عربی، گفت: موزه لوور ابوظبی تجسمی از این باور ماست که رشد و پیشرفت ملت ها بر پایه تنوع و پذیرش روایت موزه داری اتفاق می افتد و بر ارتباط پیوسته و همیشگی جهان تمرکز خواهد داشت.

این موزه نمادی از جدیدترین ابتکارات در سنت دیرپای حفظ فرهنگ است که مدیران مؤسس در امارات متحده عربی آن را پرورانده و به منثه ظهور رسانده اند. موزه لوور ابوظبی یکی از راهبردهای فرهنگی ابوظبی را شکل می دهد که به منظور حفظ و نگهداری از فرهنگ غنی و خلاقیت اعراب پایه ریزی شده است. سرمایه گذاری در زیست بوم فرهنگی زنده و پر جنب وجوش از توسعه و گوناگونی مالی امارات متحده عربی به عنوان یک جامعه مدرن و پویا حمایت می نماید.

منبع: فوت و فن

به "تولد دوباره موزه لوور؛ این بار در وادی اعراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد دوباره موزه لوور؛ این بار در وادی اعراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید