خبرنگاران استیصال ترامپ و دستور اجرایی وی برای مقابله با معترضان تبعیض نژادی

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، تهران - خبرنگاران - دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که با تخریب بناهای یادبود و پایین کشیدن مجسمه ها از سوی معترضانِ تبعیض نژادی و خشونت پلیس دست و پنجه نرم می نماید با صدور دستور اجرایی کوشش کرد مانع این اعتراض ها گردد.

خبرنگاران استیصال ترامپ و دستور اجرایی وی برای مقابله با معترضان تبعیض نژادی

به گزارش تارنمای روزنامه یو اس ای تودی، ترامپ در دستور اجرایی روز آدینه خود برای افرادی که آثار هنری و دیگر بناهای یادبود تاریخی را ویران می نمایند احکام حبس طولانی مدت در نظر گرفته است.

رئیس جمهوری آمریکا در توئیتر نوشت: دستور اجرایی بسیار قوی را در حفظ و حراست از آثار تاریخی، بناهای یادبود و مجسمه های آمریکا و مبارزه با خشونت مجرمانه اخیر امضا کردم. مدت حبس طولانی در انتظار کسانی است که این اقدامات غیرقانونی علیه کشور عظیم ما انجام می دهند.

بر اساس گزارش یو اس ای تودی، هر فردی که آثار تاریخی، بناهای یادبود و مجسمه ها را تخریب یا ممکن است طبق قانون فدرال تا 10 سال زندانی گردد.

دستور اجرایی ترامپ معترضان را تحت پیگرد کامل قرار می دهد و دستگاه های مجری قانون در سطح ایالتی و محلی را تحت فشار قرار می دهد که اگر نتوانند از این بناهای یادبود حفاظت محافظت نمایند ممکن است حمایت دولت فدرال را از دست بدهند.

این دستور همچنین بیان می نماید که دولت فدرال در دسترس بودن افرادی در سراسر کشور را برای حفاظت از بناهای یادبود، مجسمه و اموال عمومی تضمین می نماید.

دستور ترامپ به دنبال پایین کشیدن بعضی از مجسمه ها از سوی معترضان به دنبال مرگ جورج فلوید شهروند سیاه پوست به دست پلیس سفید پوست صادر شده است.

معترضان پیشتر کوشش کرد مجسمه آندرو جکسون را که درست در پارک مقابل کاخ سفید واقع شده است پایین بکشند که مداخله پلیس مانع آن شد.

قانون فدرال حفاظت از بناهای یادبود کهنه سربازان در سال 2003 تصویب شد و هر گونه تخریب یا کوشش برای نابودی لوح، مجسمه و بنای یادبود برای عظیمداشت هر فردی را که در نیروهای نظامی خدمت نموده است، جرم قلمداد می نماید و جریمه ای تا 10 سال زندان را برای خاطیان در نظر گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استیصال ترامپ و دستور اجرایی وی برای مقابله با معترضان تبعیض نژادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استیصال ترامپ و دستور اجرایی وی برای مقابله با معترضان تبعیض نژادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید